met router wel internet / geen printer

• Onderwerp starter Onderwerp starter MacD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

MacD

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2001
Heb vandaag router geplaatst na wat heen en weer gebel met internet profider, deed mijn computer het , oftwel online. Nu heb ik de PC van mijn vriendin ook online dus dat gaat prima maar nu nog het "netwerk tussen onze eigen pc's en die van mijn zoontje moet er ook nog bijkomen. Ik krijg het namelijk niet voor elkaar om via haar PC te printen op "mijn" printer. Dit lukte voor de Router wel. Haar Pc herkent ook wel een netwerk printer met de goeie naam, maar haar printwerk komt in de wacht en krijgt een melding dat het niet lukt om te printen terwijl er verder geen opdrachten zijn.

Ik heb al naar de printer share options van XP gekeken die staat aan, de firewall geeft ook toestemming om de Printer te gebruiken maar wat zie ik dan nog over het hoofd?

Daarnaast wil ook nog een gedeelde map binnen het netwerk hebben waar we alle drie in kunnen en alle drie iets in kunnen doen (soms bijvoorbeeld makkelijk om nieuwe software op alle pc te installeren)
Iemand had het er over dat ik mijn router moest inloggen?
Wie helpt

ja even in je router instellen in je internet balk : 192.168.1.1 intypen.

[edit]onnodige lange quote verwijderd[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
dat inloggen weet ik maar ik kan daar nergens een optie voor de printer vinden. Moet ik dan een bepaalde poort open zetten of zo?

Haal de share eens van de printer af.

Op de pc waar de printer dus niet aanhangt verwijder je die printer. Deel opnieuw de printer en voeg de printer opnieuw toe aan de andere pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan