met seagate 8,4 gb niet meer windows opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert-Jan K

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2002
Hallo helpers

Ik heb net een nieuwe seagate harddisk gekocht, die ik niet kon installeren, ik ben naar de zaak terug gegaan, en zij gaven mij een adres waarmee het moest lukken, en dat deed het, maar na 3 dagen stopte hij er weer mee. en als ik het opnieuw probeer doet ie het nog niet.

Het probleem is dus dat ik als ik hem aansluit niet meer windows op kan starten. kan iemand mij helpen?

Robert-Jan

Wanneer ik onzin uitkraam, wil je me dan ff inlichten.
Ik ga ervan uit dat je al een HD had en nu deze erbij wilt aansluiten? Dan ga ik er ook vanuit dat de reeds aanwezige HD het besturingssysteem bevat (=boot schijf). Je nieuwe HD moet dan als slave ingesteld worden.

klopt allemaal, maar ik heb hem als secudare master aangesloten, mijn cdrom speler is primaire slave

Moet je misschien in het BIOS de boot volgorde aanpassen? (ff associatief onzin uitkramen)
Het klinkt mij n.l. in de oren dat ie vanaf de seagate wil booten...en dat is toch niet de bedoeling?

dat is inderdaad niet de bedoeling, ik weet niet wat ik er aan kan doen... ik heb dus al geprobeert met die website een diskette te maken, en daarmee de bios wat aan te passen, dat was gelukt, maar het werkt niet meer.

De jumper achter op de HDD staat ook goed? (sec master)

Ik keek net in de bios, en ik zag dat de seagate daar geen heads had, en veel minder cylinders dan op de harde schijf zelf staat, kan dit het probleem veroorzaken?

dit lijkt mij een sympele vraag: kan het komen dat ik windows niet op kan starten omdat de heads niet worden herkent in de bios?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan