Met selectievakje records toevoegen aan rapport (uit een andere tabel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

raymin

Gebruiker
Lid geworden
24 aug 2010
Hoi Allemaal,

Ik een rapport gemaakt die als basis een query heeft, (met een knop op een formulier)

Nu wil ik soms record toevoegen in het rapport uit een tabel, dit wil ik via een selectievakje doen, kan dit?

Het rapport is een gefilterde versie van de query (op basis van een ID welke ik op dat moment in het formulier zichtbaar heb) in de tabel komen deze zelfde ID's voor. Als het mogelijk is met een selectievakje, dient dit formulier ook alleen de record in het rapport te plaatsen waar dit ID in voorkomt.

En op welk moment wil je dan dat extra record toevoegen? En wil je dat doen met een extra criterium? Want als ik het goed begrijp is je rapport al gefilterd d.m.v. een query. Daar kun je dus nooit records aan toevoegen, tenzij je het criterium van de query verandert.

Ik zat op een verkeerd pad, het zit nu zo: ik heb alle informatie in de tabel (of query) en ik wil dat door een selectievakje in het formulier aan te vinken informatie uit de tabel (of query) niet op het rapport wordt meegenomen. (rapport wordt middels een knop op een formulier gegenereerd)

Dus je wilt d.m.v. selectievakjes bepaalde velden wel of niet laten zien? Dat kan wel, maar is meestal vrij lelijk, omdat je dan gaten krijgt in je rapport. Tenzij het informatie is die je d.m.v. een subrapport goed kunt laten uitlijnen.

Hoi Octafish,

Dat is geen probleem, het gaat om het rapport van de factuur. Hier staat of alles in het "detail veld" of helemaal niets en staat alleen het totaal in de "voetveld"

Verder vroeg ik me net af of je meerdere detailvelden kunt hebben in je rapport?

Een rapport heeft maar één detailsectie. Wel kun je, zoals ik eigenlijk al zei, meerdere subrapporten opnemen in een rapport, die dan uiteraard allemaal hun eigen detailsectie hebben. Dus als ik het goed begrijp wil je complete records weergeven of niet op basis van een selectievakje?

Dan lijkt het mij vrij simpel; je geeft in je tabel/formulier m.b.v. de selectievakjes aan welke records je al of niet wilt zien in je rapport. In de query van het rapport filter je op de juiste waarde (Ja of Nee dus).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan