Met seo plugin voor WP na een paar weken lager in google???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suchard

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Hoe kan het zijn dat ik nu MET een seo plugin na een paar weken verdwenen ben van de eerste pagina :shocked:

Deze pagina stond eerd onderaan op pagina 1, nu ben ik al voorbij pag 5 en ik zie hem nog steeds niet.

Wat kan ik doen om boven aan te eindigen, okee dit is de hamvraag, maar toch? Ik ben benieuwd

Laatst bewerkt:
Volgens mij gebruik je de canonical tag verkeerd, in de oude site staat

Code:
<link rel='canonical' href='http://www.mariomeijer-aircoservice.nl/' />

Terwijl dit naar de nieuwe site moet wijzen:

Code:
<link rel='canonical' href='http://www.aircoservice-elst.nl/' />

Beste Berkery,

1. Ik bedoelde eigenlijk dat de bovengenoemde sites allebei nog online zijn, de oude word opgeheven als de nieuwe verder bovenaan komt te staan.
Wat ik vreemd vind is dat de afbeeldingen en de tekst gelijk zijn gebleven en ik ook nog steeds Wordpress gebruik, dus in feite is er niets veranderd.
Maar dat de nieuwe dan toch nog veel lager in de zoekresultaten terecht komt dan de oude, ook na een paar maanden?

2. Wat jij bedoeld is dat een soort "Redirect" ? Ik neem aan dat ik die in de header.php moet wijzigen?

Nou, als je een tweede site maakt met exact dezelfde inhoud ziet Google dit als 'duplicate content', en doet er niks mee. Zolang beide sites nog online zijn zal Google de nieuwe zien als een een-op-een kopie van de oude, en alleen de oude laten zien.

Dit kan je voor zijn door in de oude site die canonical link op te nemen naar de nieuwe site, hiermee vertel je Google wat het moet indexeren. Hoe dat gaat in Wordpress weet ik niet, maar als je het goed wil doen moet je dat voor elke pagina doen.

Dank je berkery,

ik ben even aan het googlen wat het inhoud, en ik vind dit erover o.a. :

vooral dat laatste baart me zorgen, het is namelijk WEL een ander domein

De rel=canonical kan gebruikt worden in de broncode:

<link rel="canonical" href="url" />

De url van een canonical link mag relatief zijn. Echter raden wij aan om gebruik te maken van absolute links om eventuele problemen te voorkomen. De canonical link mag echter alleen linken naar een pagina op hetzelfde domein.

Of is het beter de inhoud van de oude website te wissen via de ftp en dan een index.html te plaatsen en daarin de pagina doorlinken?

dit is hoe het eruit ziet op de ftpserver, ik weet alleen niet welke mappen ik kan wissen en welke laten staan?
Schermafbeelding 2014-10-15 om 13.58.33.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan