• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met 'TAB' naar een bepaalde cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

PaulWWW

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
4 mei 2005
Goeiemiddag,

Ik heb een invulveld gemaakt in Excel. Nu wil ik dat als ik op TAB druk op de cel daaronder komt te staan.

Kan dit? Zo ja, hoe?

Alvast super bedankt!

Paul

Paul,
Bedoel je dat je in een werkblad een invoerveld hebt gemaakt? In dat geval kun je met de pijltjestoetsen alle kanten op, dus ook de goede. Heb je een userform gemaakt dan kun je in de V B Editor de tabvolgorde wijzigen. Die optie vind je dan onder Beeld - Tabvolgorde wijzigen.

Groeten,

Paul,

Een aanvulling op het vorige bericht.
Ook doormiddel van de Entertoets kun je naar beneden springen. Onder Extra - Opties en dan tabblad Bewerken kun je de richting aangeven.

Groeten

Je kan de bescherming van de cellen waar je met de tab naartoe wilt springen opheffen.
Opmaak > Celeigenschappen> Bescherming> en dan vink je de blokkade van de cellen uit.
Als je nu vervolgens het werkblad beveiligt, al dan niet met een wachtwoord zul je zien dat de tabtoetst springt naar de cellen waarvan je de blokkade hebt opgheven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan