• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met tijd spelen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

littleboeboe

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2011
Hallo allemaal!

Ik ben ook al een tijdje aan het knommelen met excel. Ik ben al heel erg ver gekomen, alleen ik loop nu nog vast.
Althans vast, ik zit met een vraag.

Is er een mogelijkheid, om een cel in excel te koppelen aan een bepaalde tijd?
Dat je binnen x aantal minuten een cel heb moeten ingevuld?

Of kun je een exccel document opslaan als ... en dan openen in een ander programma,
en dan een bestand creeëren waarin alleen enkele velden ingevuld kunnen worden?

Alvast bedankt!

LittleBoeBoe

Is er een mogelijkheid, om een cel in excel te koppelen aan een bepaalde tijd?
Dat is mogelijk met VBA en dan wel de Application.OnTime functie

Of kun je een exccel document opslaan als ... en dan openen in een ander programma,
en dan een bestand creeëren waarin alleen enkele velden ingevuld kunnen worden?
In welk ander programma? Als het een ander programma is dan Excel dan zal je denk ik weinig aan de 'velden' hebben...

Hallo,
Dat kan ik gebruik het ook. Ik heb nu zo dat je 5 voor en 15 daar tussen je het moet invullen daar buiten is et niet mogelijk.
heb je een voorbeeld file waar voor je het wilt gaan gebruiken.

Tjeerd

Dat is mogelijk met VBA en dan wel de Application.OnTime functie

In welk ander programma? Als het een ander programma is dan Excel dan zal je denk ik weinig aan de 'velden' hebben...

- Hoe zou ik dat dan moeten doen, dat het op tijd gaat?
(De bedoeling is dat de persoon die het gaat invullen, in de kolom G moet gaan typen, beginnend vanaf cel 11. Er zijn verschillende documenten, maar ze beginnen allemaal bij G11, en gaan door naar beneden. De een tot G110, de ander tot G480. Er zijn enkele opties die ingevuld mogen worden in de cel, dat heb ik aangevinkt met Gegevensvalidatie. Alleen ik wil voorkomen, dat het document de gehele tijd openstaat, zonder dat er iets wordt ingevuld. Daarom wil ik dat iedere cel, vanaf G11 en verder omlaag, een tijdsdruk krijgt. Een tijdsdruk van 3 minuten. Wanneer de tijd wordt overschreden (Iemand doet er 4 minuten over), dan zou het fijn zijn als er in het werkblad wordt genoteerd, dat een persoon over cel G15 5 minuten heeft gedaan)

-Ik bedoel meer een programma, waarin je bepaalde velden aangeeft, die je kan bewerken, en die kunnen ook alleen bewerkt worden.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan