Met torrent/binaries op universiteit downloaden.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivooo_89

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Is het mogelijk om met BitComet of Newsleecher te downloaden op mn universiteit? Zo ja, wat moet ik ervoor doen om dit voor elkaar te krijgen. Ik heb alles al geprobeerd.. :(

Universiteitsnetwerken zijn afgeschermd tegen onveilige adressen op internet. De systeembeheerder van de universiteit bewaakt en beheert dat.

Sommige netwerkbeheerders zijn nogal slordig :)

Getuige het feit dat ik hier op mijn HBO gewoon Newsleecher icm Eweka kan gebruiken ;)

Wanneer jij een eigen laptop hebt waarmee je op het (draadloze) netwerk van jouw school kan komen kun je het zelf testen.

Op een school-pc zul je niet ver komen, de kans is groot dat je niets kunt installeren.

Wanneer jij een eigen laptop hebt waarmee je op het (draadloze) netwerk van jouw school kan komen kun je het zelf testen.

Op een school-pc zul je niet ver komen, de kans is groot dat je niets kunt installeren.

Wat moet ik dan voor adres invullen bij bijvoorbeeld nieuwslezer?

Tja dan zul je voor een betaalde nieuwsserver moeten gaan.

Thuis kun je het nog wel redden met de nieuwsserver van je provider, maar aangezien er op school een andere provider is kun je daar dus niets mee en je zal hem ook niet kunnen gebruiken, daar zal de netwerkbeheerder ongetwijfeld voor gezorgd hebben.

Bij een betaalde usenetprovider maak je dus altijd gebruik van een provider-onafhankelijke server en kun je die dus overal bereiken.

Ik probeer het op dit moment ook op mijn universiteitsnetwerk met een payserver te downloaden, maar hij wil geen verbinding maken :( erg vaag want naast mijn faculteit is het faculteit van Informatica ook en daar heb ik jongens gezien newsleecher gebruiken maar de laatste tijd zie ik ze niet echt vaak sinds we meestal apart zitten, maar het kan dus wel alleen hoe...?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan