met TV out 2 beelden, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin van de mortel

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Berichten
2.032
Hi allemaal,

Ik heb een Geforce2 mx 400/200 64 MB +TVout.
Als driver heb ik van Nvidia 41.09 waar ook Nvieuw op zit.
Met kloon kan ik op TV naar films kijken, maar.......
wat ik graag zou willen is op Tv naar de film kijken met bijv. BsPlayer en dabn toch op de PC gewoon doorwerken aan een ander programma.
Dus geen kloon.

Ik heb een tijdje zitten kl**ten, maar het lukt me niet, hetgeen me tot de vraag brengt.....kan dat eigenlijk wel wat ik wil???

Wie het weet die mag het zeggen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp

Groetjes

Martin
 
Je kan met hetzelfde nview je bureaublad uitbreiden naar je tv, je hebt dan als het ware 2 desktops en je kan windows heen en weer schuiven, schuif mediaplayer of wat dan ook naar de tv en kijk op je tv terwijl je gewoon je pc kan blijven gebruiken

succes
 
Ja dat kan wel want want zit nu op het net en op tv zit ik nu een film te kijken het wil niet met alle players .
Heb de zelfde videokaart.
 
ok het kan.....
maar nu nog de vraag hoe moet ik dat doen.

Net had ik de linker helft van mijn film op de TV en de rechterhelft van de film op de monitor. De rest was zwart.
Ook niet zoals ik het hebben wil :confused:

Kan iemand mij vertellen welke instelling ik nou verkeerd doe telkens? ik heb geloof alles al eens uitgeprobeerd behalve nou net dat ene ding wat het moet gaan doen

grt.

Martin
 
dit is de instelling van je desktop
 

Bijlagen

  • 1.zip
    64,6 KB · Weergaven: 38
en dit van je tv monitor hoop dat je er uitkomt

groeten sjoerd
 

Bijlagen

  • dit is monitor 2 instelling.jpg
    dit is monitor 2 instelling.jpg
    49,7 KB · Weergaven: 60
Dank je Sjoerd voor je moeite, maar nee op dit moment kom ik er nog niet helemaal uit.
Net had ik wel mijn desktop op de TV en een mooi leeg blauw scherm op mijn monitor en even daarna sprong mijn monitor spontaal uit. Deed helemaal nik s meer.

Mijn plaatjes zijn ook net iets anders dan die van jou.
Ik heb ze als een gezipt word document bijgevoegd. Misschien zie jij wat er fout is gegaan, ik wordt er een beetje moedeloos van :(

Groetjes Martin
 
Je heb de stekkers toch al wel aangesloten.
En omdat jij met xp werk vandaar dat jij andere afbeelding heb ik werkl met ME.
Maar als je dat blauwe beeld wat je dus had op je tv heb dan moet het goed wezen.
Als je dat blauwe beeld heb en je draait even een mp3 of zo heb je dan wel geluid op je tv.
Want je moet hem wel klonen en op tvout zetten dus eerst klonen.
Dus beeldscherm 1 op aneloog en dan naar beeldscherm 2 gaan dan op pal zetten en op tv out .
Hoop dat het je nu lukt .

groeten sjoerd
 
Sjoerd ff een misschien wel stom vraagje
Op dat ene plaatje van je met dat uitschuif-menutje staat bij jou de optie aparaat selecteren, ik heb daar alleen de optie nview staan.

Ik heb nu gekloond maar ik krijg dus op Tv precies hetzelfde als op mijn monitor en dat is nou juist wat ik NIET wil.

dus??


wat doe ik nou fout?
 
Dus je heb gekloon en nu zie je 2 beeldschermen waar er eerst 1 stond en daarna moet je even op geavanceerd drukken dus bij jou op advanced en daar kun je normaal gesproken de rest in vullen dus bij beelscherm 1 moet komen te staan analoog beeldscherm en dan beeldscherm 2 ook het zelfde doen en dan tv aan vinken en op pal zetten en op S-video-UIt

hoop dat je nu iets verder komt anders hoor ik het wel
 
kom al een stukje verder Sjoerd.

als ik die nview aanklik op het uitschuifmenu dan krijg ik onderstaand beeld (nview) ik moet dan rechtonder op aparaat instellingen tikken om die beelden van jouw te krijgen
 

Bijlagen

  • nwiew.jpg
    nwiew.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 52
Als ik echter jouw instellingen overneem ( Tv op s-video uit ) dan heb ik nog steeds hetzelfde beeld op TV als op de monitor, bovendien is het dan zwart wit en staat het als een gek te trillen
 

Bijlagen

  • aparaat instellingen.jpg
    aparaat instellingen.jpg
    31,2 KB · Weergaven: 39
Goed...wat heb ik nou allemaal al gehad....

1. gekloond beeld, dus op TV en monitor hetzelfde.
2. Op monitor vertrouwde desktop en op TV alleen maar de achtergrond, anders niets
3. Andersom dus op TV vertrouwde desktop en op monitor alleen de achtergrond.
Op TV de dekstop en een zwarte monitor. Lekker handig want dan kan je alleen maar de stekker uit de TV trekken en opnieuw opstarten.
4. Ook dit weer anderom dus Tv helemaal zwart en desktop op de monitor.
5. de linkerhelft van het beeld op de TV en de andere helft op de monitor.
6. De bovenste helft op de Tv en de onderste helft op de monitor.

Wat ik wil?????
OP de monitor de delstop zodat ik alle programma's kan aankliken via start of op de shortcut en op TV wwn film die via bijv. BSPlayer wordt afgespeeld op de computer.

Hoe????? ik weet hhet echt niet meer.

ben ik nou blond :8-0:


Martin
 
Ik blijf lekker bezig :D

Ik heb nu twee beelden (ik hoop alleen dat ik straks nog weet hoe ik het gedaan heb)
ik kan op de TV nu een film afspelen en toch op de monitor mijn desktop houden, Aleen..........

Op de TV heb ik nu de taakbalk en op de monitor alle shortcuts.
Daar kan ik niks mee want ik heb de startknop nodig om programma's te kunnen starten die niet als shortcut op de desktop staan en bovendien kan ik als de film speelt niet bij mijn taakbalk knoppen.

Resterende vraag.
Hoe krijg ik mnijn taakbalk ook op de monitor?

grt.

Martin
 
martin net even gekeken als je met je muis op je taalbalk gaat staan.
Wel op een leeg plekje :))))

Dan linkermuis aanklikken en vasthouden dan kun je je balk gewoon naar je desktop weer slepen..


groeten sjoerd en veel kijk plezier
 
Hi Sjoerd......

Weet je, ik weet best een hoop van computers, heb zelfs deze computer eigenhandig gebouwd, maar op dit onderwerp voel ik me nu ineens zooooo erg blond :D :D

Situatie....bijna goed.

Links van me een TV met daarop alleen de achtergrond van mijn desktop.
Recht voor me de monitor MET DAAROP de taakbalk en alle shortcutten.

Ik heb de monitor als primary ingesteld en de TV als secundary, dus als er een nieuw programnma geopend wordt of als ik naar internet ga wordt die op de monitor geopend. Dat was eerst net andersom maar dat heb ik dus opgelost door de primary en secundairy om te wisselen.

Echter als ik de player aanzet dan speelt de film wel op de monitor, maar zogauw ik dan dat naar de TV sleep dan staat het beeld stil. OOk als ik eerst de player. naar de TV sleep en daar pas open staat het beeld stil.
Ik gebruik BsPlayer omdat ik die erg fijn vind werken. Windows Mediaplayer doet het wel op de TV, maar dat vind ik een pokke programma voor films. Wat ook nog een klein probleempje is...de film gaat schokken als ik op de monitor internet open. Heb jij daar ook last van? (ik heb een AMD 1200 en 512 MB geheugen)

Dus nu nog dit ene kleine probleempje en dan is het echt helemaal opgelost.

Overigens Tof van je dat je me zo goed wilt helpen
Vind ik erg fijn.

Groetjes

Martin
 
Laatst bewerkt:
BsPlayer

ja die gebruik ik zelf ook als ik hem start krijg ik beeld op mijn scherm en op tv.
Je kunt eventueel proberen om even je HD te defragmenteren want geloof dat ik als ik me goed kan heringeren daar ook wel eens last van heb gehad.
En vooral als ik net een film had gedownload.
Hoop dat dit bij jou ook helpt.

Hoor het wel groeten sjoerd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan