Met VBA een werkend userform maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

renew000

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Hi experts,

Is het mogelijk om, op basis van informatie in sheets, door middel van VBA een userform op te bouwen?
Je hebt zeg maar 3 tabbladen met in ieder tabblad een set vragen. Kan je dan door middel van VBA een formulier maken waarin checkboxen/textboxen, buttons, vragen als label worden opgenomen. Dit zonder handmatig een formulier te maken. Er moet dan ook vba achter die elementen komen.

Nu vraag je zeker af waarom? Nou dan kan ik die lijsten aanpassen zonder iedere keer handmatig die formulieren aan te passen.

Ben erg benieuwd of daar een oplossing voor is. Als ik ernaar zoek krijg ik alleen info naar voren over vba achter formulieren

Hoop dat er een genie is :)

Groetjes
René

Waarom zou je dat willen?
Dat is heel veel meer werk dan de formulieren eerst maken.

Omdat het in eerste instantie idd meer werk is, maar lijkt me ook een investering.
Op deze manier kan je een soort adminfunctie maken.

Is er dan een andere manier mogelijk om een dynamisch userform te maken dat door iemand zonder enige kennis kan worden aangepast. Door bijvoorbeeld onderdelen aan een formulier toe te voegen, te verwijderen of te wijzigen.

Denk daarbij aan een excelbestand met een sheet voor open en een sheet voor gesloten vragen. Dat er met een knop "formulier openen" een formulier gemaakt wordt door vba. En dan ook nog vba achter dit formulier zit waarmee je ingevoerde informatie naar sheet "antwoorden" kunt wegschrijven.

In werkelijkheid gaat het om complexer formulier, maar is het technisch mogelijk?

Hou er wel rekening mee dat gebruikers dan toegang tot het object model van het VBA project nodig hebben.
Dat kan je instellen in het Vertrouwenscentrum van Excel.

Kan allemaal heel eenvoudig met 1 multipage in een userform.
Voor elke soort taak/gegevens kan er een eigen 'page' met eogen elementen en opmaak gemaakt worden dat als enige getoond wordt afhankelijk van wat wordt gewenst.
Geen aanpassingen in het vertrouwenscentrum nodig.

Zo, nu is je algemene vraag beantwoord.
Nu is het jouw beurt om jouw concept prijs te geven om te kunnen beoordelen hoeveel verschillende pages van een multipage nodig zijn.

Dit is echt nice. De link is een vereenvoudigde weergave van hetgeen ik zoek.
Concept is een formulier waarin klantgesprekken worden vastgelegd. Hierbij kunnen vragen naar voren komen, acties benodigd door bedrijf en acties benodigd door klant.
Enorm ruim opgezet en regelmatig aan verandering onderhevig.
Ik wil niet helemaal van de nazorg af, maar ook anderen moeten dit kunnen doen. Andere zonder kennis van zaken.

Voor nu sluit ik hem... heb de klepel gehoord en weet waar de klok hangt. Thanks

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan