Met vba kolom bij kolom bijtellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

FBrowny

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2019
Hallo,
heb een klein bedrijfje met 200 producten
en het is altijd een verhaal voor te weten wat moet besteld worden
en wat de huidige stock is en wat verlies is of beschadigd.
Daarmee dacht ik dit in excel te doen.
Het werkt eigenlijk maar alleen op 1 rij,
heb range gebruikt in vba maar kolom lukt me niet.
Is aub mogelijk voor dat bestandje eens te bekijken?
Heb al veel gezocht maar geraak er niet uit.
Bedoeling is dat vba berekend over heel de kolom tot kolom A laatste product.

Bijlagen

Hier vast een begin voor het optellen.
Code:
Sub Aankoop_Optellen()
sv = Cells(3, 1).CurrentRegion.Resize(, 8)
For i = 1 To UBound(sv)
  sv(i, 4) = sv(i, 4) + sv(i, 8)
Next i
Cells(3, 1).CurrentRegion.Resize(, 8) = sv
'Range("D3") = Range("H3") + Range("D3")
End Sub

Bedoeling is dat vba berekend over heel de kolom tot kolom A laatste product.
Laten we eens bij het begin beginnen met een tegenvraag: waarom???? Nog afgezien van je voorbeeldje dat vreemd in elkaar steekt zonder bruikbare gegevens, en de VBA code die nogal onhandig is, om het zachtjes te zeggen.... Maar waarom probeer je het niet eerst met normale fatsoenlijke formules, voordat je naar VBA grijpt? Ik krijg de indruk dat je daar nou niet bepaald een grote held in bent.

Zonder loopje kan het ook zo.
Code:
Sub Aankoop_Optellen()
 Cells(3, 1).CurrentRegion.Columns(4).Name = "b"
 [b] = [b+offset(b,,4)]
End Sub

Het is regelmatig een probleem dat wanneer mensen hulp inroepen ze niet duidelijk zijn in hun vraagstelling of erger nog, in een later stadium het verwachte resultaat drastisch aanpassen zodat je de code volledig kunt omgooien.
Ook ik snap niets van deze vraag en heb het bestandje dan ook niet gedownload, hoewel ik best zou willen helpen.
TS heeft het over een 'klein bedrijfje met 200 artikelen'. Als die artikelen per stuk worden verkocht, zou ik iets maken dat zodra deze wordt gefactureerd (of bij de kassa wordt aangeslagen) de voorraad onmiddelijk wordt bijgewerkt met mogelijkheid deze voorraad handmatig aan-te passen omdat artikelen niet verkocht kunnen worden doordat ze bv. beschadigd zijn oid.
Mocht hij een duidelijke beschrijving hebben van wat hij uiteindelijk wil bereiken, inclusief informatie over die artikelen en een bestand zoals hij het nu heeft, mag hij me een PM sturen.

Aan een PM hebben forumgebruikers niets.

Code:
Sub Aankoop_Optellen()
For i = 1 To UBound(sv)
Next i
End Sub

Zeer bedankt !!

Als je alleen de actieve rij wilt wijzigen kan dat op deze manier:

Bedankt alvast!!!
Als die nu heel de kolom H aanpakt waar een bedrag staat zou het perfect werken
ipv alleen de actieve rij waar een cel is aangevinkt.
Groetjes

Laten we eens bij het begin beginnen met een tegenvraag: waarom???? Nog afgezien van je voorbeeldje dat vreemd in elkaar steekt zonder bruikbare gegevens, en de VBA code die nogal onhandig is, om het zachtjes te zeggen.... Maar waarom probeer je het niet eerst met normale fatsoenlijke formules, voordat je naar VBA grijpt? Ik krijg de indruk dat je daar nou niet bepaald een grote held in bent.

Sorry maar ben niet zo een babbelaar ,krijg dat dan soms niet altijd goed uitgelegd.
Sorry voor u tijd maar bedankt alvast

Het is regelmatig een probleem dat wanneer mensen hulp inroepen ze niet duidelijk zijn in hun vraagstelling of erger nog, in een later stadium het verwachte resultaat drastisch aanpassen zodat je de code volledig kunt omgooien.
Ook ik snap niets van deze vraag en heb het bestandje dan ook niet gedownload, hoewel ik best zou willen helpen.
TS heeft het over een 'klein bedrijfje met 200 artikelen'. Als die artikelen per stuk worden verkocht, zou ik iets maken dat zodra deze wordt gefactureerd (of bij de kassa wordt aangeslagen) de voorraad onmiddelijk wordt bijgewerkt met mogelijkheid deze voorraad handmatig aan-te passen omdat artikelen niet verkocht kunnen worden doordat ze bv. beschadigd zijn oid.
Mocht hij een duidelijke beschrijving hebben van wat hij uiteindelijk wil bereiken, inclusief informatie over die artikelen en een bestand zoals hij het nu heeft, mag hij me een PM sturen.

Bedankt voor ambitieus te zijn maar daar heb je meer informatie voor nodig en dit is eigenlijk niet de vraag.
Zit met witte kassa en dat communiseert niet goed met de werkelijke vooraad.
Ik hoop op reactie van Ahulpje want dat is bijna perfect.
Bedankt alvast

Code:
Sub Aankoop_Optellen()
For i = 1 To UBound(sv)
Next i
End Sub

Bedankt, tis gelukt !!
Heb u code overal toegepast en het werkt !
Zeer bedankt voor je tijd en je luisterend oor.

Bedankt, tis gelukt !!
Heb u code overal toegepast en het werkt !
Zeer bedankt voor je tijd en je luisterend oor.
Alleen in kolom A zijn verwijzingen en als ik de macro uitvoer zijn die weg
Bv a3 is =‘Producten prijs’!A3 en als ik de macro uitvoer is dit weg
Groetjes

Dan heb je niet het juiste bestand geplaatst, die heeft namelijk maar een blad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan