Met welk programma maak je zo`n site?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heatseeker

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2002
Berichten
529
Ik kwam deze site tegen (let niet op de inhoud aub), maar mijn vraag is nu, welk programma gebruiken deze lieden om zo`n site in elkaar te zetten?
Dus met plaatsing foto`s, polls, berichten en reacties enz....

Kan zijn dat ik helemaal in de verkeerde afdeling deze vraag stel, daarvoor alvast mijn excuus!

heat:rolleyes:
 
Ok, maar hoe ga ik te werk?

Ik koop een domein
Moet dan natuurlijk webruimte hebben
en met b.v. postnuke draai ik offline een site in elkaar
om deze later naar de webruimte te uploaden?

Is postnuke moeilijk in gebruik?
Ik zoek dus relatief handig programmatje!

heat:eek:
 
e107 zegt me niets...
Hoe kan ik die bron bekijken?
Maar hebben die luitjes ook een site ofzo van e107?

heat
 
Ja mario, bedankt heb er enkele pagina`s van gevonden...

Maar weet jij misschien hoe dit werkt?
is het een soort programma als frontpage?... maken en later uploaden naar een server?

heat
 
Het is geen programma. doch een script.
Geschreven in php.
Om te bewerken heb je een php editor nodig, of je doet het in kladblok.

Heel het script uploaden, dan install draaien.
Daarna aanpassen indien nodig.
In het Admin deel kun je je aanpassingen doen.

Echter voor de layout heb je wel een html editor nodig, zou geen Frontpage pakken.

Dan de html pagina splitsen conform de reeds gebruikte indeling in het originele script, teneinde een head, content en footerpart te krijgen.

Het script bestaat uit meer dan 100 files.
Wens je dus plaatjes aan te passen, dan komt PSP of soortgelijk progje in aktie.

Uiteraard dien je php en sql ondersteuning te hebben.

:cool:
 
Ok bedankt, maar als ik je verhaal lees, is het niet iets voor een leek.
Ik knutsel wel met een site met online tools, plak hier her en der wat html codes in, maar dit is dus toch iets voor de gevorderden?

Zijn er ook sites met een goede uitleg om zo`n e107 site te maken?

heat:confused:
 
Geplaatst door Heatseeker
Ja maar is het moeilijke stof?:eek:

Ja.
Wel als je zelf zo een script moet schrijven.
Dan heb je gedegen kennis van php nodig.
Dit omdat een script uit diverse files bestaat, welke met elkaar moeten samenwerken.
Php scripting is niet moeilijk, doch wel pittig omdat je met heel veel dingen in de code zelf rekening moet houden.
Een vergeten ; of } en het script werkt niet.

Nee.
Indien je het sript als zodanig wenst te benutten.
De maker heeft alles al voor je gedaan.
Gewoon downloaden, uploaden naar je host en install.php draaien.
Niet vergeten de readme en instal docs te lezen.


Een php script is een DOE script.
Net als hier op het forum als je iets zoekt, dan wordt alleen getoond wat aan je zoekcriteria voldoet, en dit wordt op het scherm weergegeven.
Een html script is een TOON script.
Het toont aleeen maar wat in de code van de betreffende pagina is aangegeven.

Evenwel de OUTPUT van php is ook html,
zodat de TOON code gegenereerd wordt en je de pagina in je browservenster kunt zien.

Als je bekend bent met html en javascript,
dan is php goed te begrijpen.
Doch in feite hoef je niet in de php codes te komen, indien je een script als e107 wenst te gebruiken.
Tenzij dat je aanpassingen wenst te doen.

Kijk eens in de googledoos
beginnen met php
of in een boekenwinkel voor een
beginnen met php boek.

:cool:
 
Bedankt het word me wat duidelijker, maar ik zoek dus een pagina waar ik een goede en simpele uitleg krijg om zo`n site in elkaar te zetten, en welke stappen ik 1 voor 1 moet doen.

e107.nl kan ik al helemaal niet inloggen...ondanks mijn registratie, en vind de items die er behandeld worden ook teveel voor de gevorderde gebruiker.

Zijn er simpelere sites, stap voor stap?

heat:eek:
 
e107 op je usb stick

Hi, ik kwam deze vraag tegen, ik kan melden dat we samen met de makers van de USBWebserver (http://www.usbwebserver.nl) een aangepaste versie van hun server hebben mogen gebruiken om het voor iedereen nu wel erg makkelijk te maken om het
e107 cms systeem eens uit te proberen.

Op http://www.e107.nl/download.php?view.121 vind je het bestand en lees de tekst die op onze site staat goed door, binnen 5 minuten heb je een lokale webserver compleet met het e107 systeem met onze nederlandse vertaling (ook de admin en de helpteksten zijn vertaald!) zonder ingewikkelde configuratie instellingen.

LETOP, deze server is niet geschikt voor live sites maar echt bedoeld om het een en ander eens uit te proberen op je eigen computer en functioneert alleen m.b.v. Win 2000 / XP of Vista. En dit alles natuurlijk onder de GNU voorwaarden van alle gebruike systemen.

Succes!
 
De eerste vraag is in 2005 gesteld, de laatste reactie is van november 2006, denk niet dat de topic starter er nog wat mee doet. Daarom sluit ik deze maar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan