• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met welke formule kan ik in twee delen van een lijst laten zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als ik jou een tip mag geven zou ik wat algemene excel basis dingen gaan leren, b.v. via de site www.excellerend.nl:thumb:.

Bedankt weer voor je advies. Het werkt. Ik had ook niet anders verwacht.

Ik weet inderdaad niet veel van Excel. Toen ik met dit sheet begon al helemaal niet. Je zult het misschien niet geloven, maar ik werk voor kantoor nog steeds met Planperfect :D

Ik zal eens gaan neuzen op de site die je opgeeft.Toevallig heb ik het er vanmiddag nog over gehad om iemand te zoeken die mij privéles wil geven. Ik wil nl niet naar een algemene cursus, dan ben ik te veel tijd kwijt met dingen die ik toch niet ga gebruiken ben ik bang.

Maar ik vind ook de helpfunctie in excel beperkt. Het is toch vreemd dat ik niets kan vinden over het samenvoegen van zo'n datum? Of het moet zijn dat ik niet kan zoeken:(

gr Marij

Ik zal eens gaan neuzen op de site die je opgeeft.Toevallig heb ik het er vanmiddag nog over gehad om iemand te zoeken die mij privéles wil geven. Ik wil nl niet naar een algemene cursus, dan ben ik te veel tijd kwijt met dingen die ik toch niet ga gebruiken ben ik bang.

Voor de bais te leren van Excel, denk ik dat een algemene cursus niet slecht is. Immers de technieken die je daar leert kan je in verschillende situaties gebruiken.
Het enigste wat misschien niet in het voordeel van een groepscursus spreekt is het tempo. Dat ligt voor sommige cursisten te hoog, maar voor anderen weer te laag, en voor nog anderen is het perfect.

Privéles rond een specifiek topic ofzo is misschien aan te raden, maar om een aanvaardbaar beginnersniveau aan te kweken zou ik toch eerder een algemene cursus overwegen.

Een goed beginnersboek kopen (of lenen) en zelfstudie is natuurlijk ook een optie.

Bedankt voor je advies Finch.
Ik zal er eens goed over nadenken.
Groet Marij

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan