Met win XP zit de computer vast!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.R.J.H

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2002
Berichten
87
Beste mensen

Ik heb een computer met 1,3 GHz, 256 Mb, packard Bell met win XP home edition, toen de compter gekocht werkt heel goed, maar nu probeer ik win xp prof. te installren, maar gelukt niet helemaal goed, eerste heb ik win98 geinstlleerd en daarna heb ik win xp prof upgreden gedaan, en de installatie loopt helemaal goed....Maar als ik de computer aanzit, zit de computer vast, en soms op welkom venster of soms na 3 of 5 minuten zit vast en binnen een uurtje moet ik 10 keer opnieuw starten....dat is hele vervelend.
Ik krijg de venster van micrsoft windows en staat ( Het systeem is hersteld van een ernstige fout ,vertel Microsoft over dt probleem), en de bron van de fout is :

Hantekening van fout
szAppName: Drivers. Display szAppVer:100251590040021458
szModName:aatidvag.dll szModVer:5.10.0.105 offset:EF3606EA.

Technisch gegevens:
C:\WINDOWS\LogFiles\Watchdog\030713_2218_01.wdl

Ik begrijp niet wat is de bedoeling?
Iemand weet het ???

Alvast bedankt
 
Volgens mij gaat het hier om een probleem met de videokaart driver. Wat voor een videokaart heb je?
 
kan dit wel met voorgeprogrammeerde PB computers. Ben ook ooit eens bezig geweest op een PB en daar lukte een andere installatie dan de originele ook niet... terwijl het proces heel normaal verliep.
 
Bedankt voor jullie reactie

de video kaart is:
ATI RADEON VE DDR
32 Mb

De eerste instantie heb ik misschien een virus maar ik heb gescand met Nav2003 en ook met www.housecall.antievirus.com en daar staat geen virus!!
Maar nu heb ik gemerkt dat een geel vraag tekenening op de systeem staat op PCI Simple Communication-controller.

Misschien dit is een oorzak?
 
denk het niet.. dat is volgens mij je modem..
 
Achterhaal met aida32 welk moederbord je hebt, en instaleer daar de nieuwste drivers voor.
een upgrade van home naar pro zou geen problemen mogen geven.
mischien dat je op de windows updatepagina ook nieuwere stuurprogrammas vind.

Groeten Oossie
 
Volgens mij is het een upgrade van win98 naar winxp pro.
Dit geeft heel vaak problemen.
Mij is altijd aangeraden om een schone install tedoen, dus ouder versie eraf nieuwe erop.
 
Ik denk dit heeft geen verband met Modem, de modem heb ik het vervangd , naar andere goed Modem die hele goed met andere computer( ook packard beel) werkt, maar de probleem nog steeds, maar met fdisk heb de latste tijd gezine, en daar staat een partation MS-RAMDRIVE en daar staat 15 bestanden(groot is 2 Mb).

Ik probeer om dit te verwijderen , maar als de computer opnieuw gestart, terug de partation automatic.

Misschien moet ik op de BIOS veranderen???

Misschien dit heeft verband met het probleem???
 
Het lijkt me stug dat je de bios moet veranderen als je daar niet in geweest bent.
Xp verandert niets in je bios.
Mij lijkt het gewoon een verkeerde upgrade van 98 naar xp pro, vandaar al die foutmeldingen.
Ik zou format c doen en pro er schoon opzetten.

Wel even backuppen je adresgegevens enz.
 
dubbele....Ik probeer met schone installatie te doen, maar met tweede diskette verschijnt een fout melding:

Kan het bestand\ntkrnlmp.exe niet in het geheugen laden. De foutcode is : 7.
Setup kan niet doorgaan.
Druk op een toets om het installatie programma af te sluiten.

Waar ligt er aan?

Vroeger heeft de computer met NTFS geformateerd en geinstalleerd met win xp?

Misschien dit heeft verband met het probleem ?

Groeten, Bedankt
 
Ik heb de computer schone installatie gedaan, maar het probleem nog steeds !!!!!

en tijdens de update all tijde de computer vast zitten...

heel vervelend....

Groeten
 
Controlleer je geheugen. Heb je meerdere bankjes? Haal er een uit.

Groetjes,
Bennie
 
Hoi a.r.h.j

Staat pro er nu wel op, maar het syteem loopt nog steeds vast ?
 
Laatst bewerkt:
Bennie...ik vervang de geheugen naar andere bank....maar dit helpt niet, en nog steeds hetzelfde.

dubbele...ja ik heb nu win xp prof. op de computer, en blijkbaar de tweede diskette is kapot, en uiteindelijk gelukt met de installatie(schone),en gebruik ik 6 boot diskette van win xp prof, die heb ik van microsoft.com gedownload.

Groetjes,
A.R.J.H
 
Ik ga ook voor het geheugen net als bennie.

Zorg dat er zo weinig mogenlijk opstart.

Ga naar start > uitvoeren > typ msconfig.

Vink alle onnodige progamma's uit bij het opstarten.

Probeer zo eens een poosje te draaien , als alles goed werkt dan ff het geheugen verzwaren naar 512mb.

groet speedtouch
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan