Met Zyxel P-2602HW-D1A van Telfort op een Scarlet aansluiting - werkt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lontje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2011
Ik heb een Zyxel P-2602HW-D1A modem/router gekregen bij m'n Telfort abo. Ik woon even tijdelijk bij iemand anders die een Scarlet abo heeft, met adsl aansluiting. Op de modem van Scarlet kan helaas maar 1 computer worden aangesloten via een ethernetkabel; wireless is niet mogelijk. Omdat we hier een computer (met Windows 7) en laptop (met Windows XP) tegelijk op internet willen aansluiten wil ik mijn Zyxel P-2602HW-D1A modem gebruiken die ik nog een aantal maanden in mijn bezit heb voordat 'ie terug moet naar Telfort. De laptop wil ik graag wireless gebruiken.

Wanneer ik de Zyxel aansluit gaan alle lampjes groen branden, behalve het internetlampje; die brandt namelijk rood. Ik kan dus niet naar de pagina 192.168.1.1 om de modem te installeren, omdat er geen verbinding tot stand kan komen. Via de User's Guide en Quick Start Guide van de modem kom ik er niet uit helaas :confused:

Ohja, omdat de ethernet-ingang op mijn laptop kapot is gebruik ik nog een kastje: USB to ethernet adapter 10/100 base TX van STLab. Dit gebruik ik om via de kabel internet aan te sluiten met de meegeleverde modem van Scarlet. Het internet werkt via die modem wel gewoon op de computer en laptop hier in huis, maar het kan dus niet tegelijk en niet draadloos.

Kan iemand mij helpen om de Zyxel modem in gebruik te nemen?

Bedankt! (=

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan