Meta-styles, zoekmachine & testen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pepernoot

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2009
Informatica-maya Informatica-project-4-havo

Ik heb voor school een site moeten maken, Dit is de link: informatica-maya.freevar.com/
Zoals je ziet staat hij op een gratis host site.

Nu is mijn vraag Gaat google ook zoeken naar mijn meta's op mijn site?? dus kom ik terecht op een zoekmachine?

En nog even een vraagje:
Werkt alles?

bedankt voor het lezen!

informatica-maya.freevar.com/

oh ja!!

waarom werken bepaalde scripts alleen in firefox, chrome, safari enz. en niet in IE! Hoe kan ik dit verhelpen?

Tenzij je de zoekmachinebots met robots.txt buiten de deur houdt zullen ze je uiteindelijk wel vinden ja. Is dat een probleem of juist wat je wilt bereiken?
Des te meer links er naar jouw site er op het internet te vinden zijn des te sneller zullen ze je vinden.

fdg

zou het aan dat robots txt bestand liggen. ga is in dat bestand kijken! bedankt alvast als het werkt! wat vindt je van mijn site?

Ah, je wilt dus gevonden worden? Je kunt dat wellicht* wat versnellen door je site aan te melden bij de webmaster tools van Google.

*niet iedereen is het er over eens of dit nut heeft.

De site, tsja, hij ziet er leuk uit maar ik ben zelf geen fan van het gebruik van Flash voor menu's, iedere keer op die animatie moeten wachten voordat je het menu kunt gebruiken vind ik persoonlijk wat irritant. Daarbij komt dat het je site moeilijker toegankelijk maakt, niet iedereen heeft flash geïnstalleerd of aan staan. Het maakt je site ook zwaarder dus mensen zonder breedband zullen je ook niet dankbaar zijn, al is dat in NL tegenwoordig natuurlijk niet zo'n heel grote groep meer.

Het is me trouwens niet helemaal duidelijk waarom je twee menu's en twee tellers hebt. Ik zou die balk tussen je hoofdmenu en het stuk flash eronder weghalen.

dsgfsgg

met dat even wachten op het menu ben ik het met je eens maar dat mensen geen flash player hebben niet! Volgens bronnen staat flash player op 98% van de coputers die op internet aangesloten zijn geinstaleerd!

met dat even wachten op het menu ben ik het met je eens maar dat mensen geen flash player hebben niet! Volgens bronnen staat flash player op 98% van de coputers die op internet aangesloten zijn geinstaleerd!
iphones hebben het bijvoorbeeld niet. Er zijn ook veel mensen die het standaard blokkeren omdat het vaak voor reclames wordt gebruikt. Een ander punt, voor jouw site wellicht niet heel interessant, is dat de software die blinden en slechtzienden gebruiken om het internet te lezen weinig kan met flash. De niet windows versies van flash werken ook niet altijd even fantastisch.

Naar mijn mening, en je hoeft je daar natuurlijk niets van aan te trekken :), moet een navigatiemenu altijd kunnen werken, ook als flash uitstaat, ook als javascript uitstaat.

Laatst bewerkt:
dfh

ik heb een site over een programma dat kunst maakt er zullen vast veel blinden geinterreseerd zijn in kunst! (sarcastisch bedoeld)

Aanmelden bij Google kan via http://www.google.com/addurl/?continue=/addurl
Als er links naar je site zijn, wordt die op 'n gegeven moment ook wel gevonden. Of hij geïndexeerd wordt, weet ik niet, want er staat weinig tekst op. En 'n zoekmachine heeft niets aan afbeeldingen, flash, e.d.
Of je wordt geïndexeerd of niet heeft weinig met je meta-tags te maken. Maar die kunnen wel helpen bij de plaats in de zoekindex, en bij wat de zoekmachine in de zoekindex laat zien. Maar voor 'n goede plaats moet je vanaf het allereerste begin rekening houden met zoekmachines. En 't aardige is dat wat goed is voor 'n zoekmachine, nou precies ook goed is voor bijvoorbeeld 'n blinde en andere gebruikers van speciale programma's. 'n Spider is vergelijkbaar met 'n blinde die wordt voorgelezen.
Hier vind je links naar info over zoekmachines:
http://css-voorbeelden.nl/links.html#a-zoek
Vooral de in het Nederlands vertaalde gids van Google met aanvullingen van 'n ervaren zoekmachine-expert kan ik je aanbevelen.
Verder.
Google let niet meer op keywords, sommige andere kleine zoekmachines nog wel.
De meta description is belangrijk. Dat wordt vaak getoond in de zoekindex, maar niet altijd. Moet bij elke pagina iets anders zijn.
De <title></title> is belangrijk, die mist bij jou. Moet bij elke pagina iets anders zijn.
De <h1> is belangrijk, mist bij jou.
Voor zoekmachines heb je dus nog wel wat werk te doen.

Edit: Webmaster Tools van Google is wel uiterst handig om informatie over je site te krijgen. Zou ik zeker aanbevelen.

Laatst bewerkt:
Mooie collectie heb je daar trouwens. Het verbaast me dat die dmoz site zo'n hoge pagerank heeft.

Die dmoz ligt al heel lang (jaren?) feitelijk op z'n gat. Google geeft er ook niet zo heel veel waarde meer aan.
De pagerank die je in de browser en zo ziet zouden ze beter kunnen afschaffen, want die heeft niets te maken met wat Google intern hanteert. Ik denk dat ze die eigenlijk alleen laten bestaan omdat nogal wat mensen de toolbar gebruiken vanwege die pagerank. Als je 't forum van Google volgt en wat nieuwsbrieven en zo kom je wel meer van dit soort vreemde dingen tegen. ('vreemd' is vriendelijk uitgedrukt, eigenlijk vind ik 't gewoon belazerij.)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan