Metadata van foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragonlord

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Dag allemaal,

Ik ben bezig met het maken van een programma waar bij je plaatjes vanuit een pdf extract. dat lukt allemaal wel. maar nu wel ik ook de Metadata hebben van de plaatjes.Als ik eenmaal de plaatjes uit het PDF bestand heb en daarvan de metdata bekijk dan is het aangepast. Wat ik wil hebben is de originele metadata van dat plaatje. Dus mijn vraag aan jullie is. Kan je de metadata ook gelijk met de plaatje extracten zodat ik de originele metadata heb zoja en waar moet ik gaan zoeken.

Laatst bewerkt:
Ik heb de volgende informatie gevonden.
See class: o rg.pdfbox.pdmodel.common.PDMetadata
See example:AddMetadataFromDocInfo
See Adobe Documentation:XMP Specification

PDF documents can have XML metadata associated with certain objects within a PDF document. For example, the following PD Model objects have the ability to contain metadata:

PDDocumentCatalog
PDPage
PDXObject
PDICCBased
PDStream
The metadata that is stored in PDF objects conforms to the XMP specification, it is recommended that you review that specification. Currently there is no high level API for managing the XML metadata, PDFBox uses standard java InputStream/OutputStream to retrieve or set the XML metadata. For example:

PDDocument doc = PDDocument.load( ... );
PDDocumentCatalog catalog = doc.getDocumentCatalog();
PDMetadata metadata = catalog.getMetadata();

//to read the XML metadata
InputStream xmlInputStream = metadata.createInputStream();

//or to write new XML metadata
InputStream newXMPData = ...;
PDMetadata newMetadata = new PDMetadata(doc, newXMLData, false );
catalog.setMetadata( newMetadata );

Is dan nu mogelijk om de metadata van het plaatje wat in een pdf bestand zit te extracten. door gebruik te maken van PDXObject.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan