Metatag description

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guus abc †

Meubilair
Lid geworden
12 feb 2004
Google schijnt al een tijdje de metatags Description en Keywords niet meer te gebruiken. De beschrijving wordt nu uit de tekst op de site gehaald. Op mijn site gebruik ik echter bijna alleen Flash, waardoor dit resulteert in de volgende beschrijving: Nedstat Basic - Free web site statistics.
Ik heb dit opgelost door op de eerste pagina van de site een onzichtbare beschrijving te zetten in dezelfde kleur als de achtergrond. Dat werkt wel, maar die tekst is toch te selecteren, waardoor die alsnog zichtbaar wordt.
Weet iemand hier een betere oplossing voor?
Kan ik bijv. de tekst die nu te zien is veranderen, of wordt de Nedstat-code hierdoor onbruikbaar?
De html-code staat in de bijlage.

Guus.

Laatst bewerkt:
Bedankt, Peter. Ik had hier nog nooit van gehoord, maar dat is niet zo gek als zelfs Google op het zoekwoord ondertekst maar 8 resultaten geeft - die overigens ook niet erg veel meer info bieden.

Als ik het goed begrijp moet mijn code er dus bijvoorbeeld zo uitzien:

<br>
<div class="ondertext">
Hier de beschrijving van de site
</div>
<!-- Begin Nedstat Basic code -->

Guus.

Hoi Peter,

Ik heb nog even naar de code van jouw pagina gekeken en zag dat het eigenlijk gewoon een verborgen layer is. Dus heb ik met Dreamweaver een verborgen layer met de beschrijving gemaakt en dat werkt prima. Dreamweaver voegde ook nog een stukje JavaScript toe voor mensen die de site met Netscape bekijken:

<script language="JavaScript">
<!--
function MM_reloadPage(init) { //reloads the window if Nav4 resized
if (init==true) with (navigator) {if ((appName=="Netscape")&&(parseInt(appVersion)==4)) {
document.MM_pgW=innerWidth; document.MM_pgH=innerHeight; onresize=MM_reloadPage; }}
else if (innerWidth!=document.MM_pgW || innerHeight!=document.MM_pgH) location.reload();
}
MM_reloadPage(true);
// -->
</script>
</head>
<body>
<div align="center">
<div id="Layer1" style="position:absolute; width:600px; height:25px; z-index:1; left: 0px; top: 0px; visibility: hidden">Photographs
and travel information. Every picture links to a related website.</div>

Mocht je hier nog iets zien dat beter kan, dan hoor ik het graag. In ieder geval bedankt voor je hulp.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan