Metatags

Status
Niet open voor verdere reacties.

Saviola

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2002
Hallo,

Ik ben op zoek naar slimme tricks om je website hoog in de ranking te krijgen bij een zoekmachine. Metatags zijn hierbij erg belangrijk. Ik heb ook een aantal kleine (1x1 pixel) plaatjes op mijn index gezet met bestandsnamen die te maken hebben met het onderwerp van mijn website.

Dat je je moet aanmelden bij de machines is logisch. De titelbalk is belangrijk en eventueel (onzichtbaar) commentaar op je index.

Wie hebben er nog een paar tricks om je site hoger te krijgen? Het liefst geen links naar andere sites, maar uit eigen ervaring :)

Laatst bewerkt:
Zorgen dat anderen je site linken.
Aanmelden bij DMOZ en bij startpagina.nl

Zorg er ook voor dat je titel, meta keywords en namen van plaatjes overeenkomen met de termen in je body.

t.

Metatags zijn niet zalig makend.
Ze zijn in zo verre van belang dat de spiderbots van de zoekmachines weten waar je pagina over gaat enzo.
Maar om echt hoog in de lijsten van de zoekmachines te komen, moet je toch gaan betalen. Veel van die pagina's die als hoogst gerankt worden in de resultaten van zoekopdrachten bij zoekmachines zijn betaalde links. Dit geldt zeker als je website over een onderwerp gaat wat veel voorkomt op internet.

Wat met name van belang is om bezoekers aantallen te krijgen is reclame... mond op mond of via andere sites.
Zoals al eerder werd gemeld is startpagina een goed begin.
Soms helpt het ook om in geschreven te staan bij ranking sites. "top 10" van dit, "top 50 van dat", dat soort dingen, als het maar te maken heeft met het onderwerp van je website.

Op bovenstaande manier, met startpagina en top rankings, heb ik een website die ik ooit had, zover gekregen dat ik gemiddeld zo'n 350 bezoekers per dag kreeg, met een enkele uitschieter naar 900 bezoekers op 1 dag.

Wat ik dus wil zeggen is overschat metatags niet, ze kunnen niet alles doen voor je wat je wilt. Er zijn andere zaken belangrijker om bezoekers aantallen te trekken, en nog belangrijker, ook te houden.

Groetjes,
Olav

Laatst bewerkt:
Geplaatst door jeroendenoot
Vraag opgelost? Klik dan onderaan op 'Vraag is opgelost'.

Onnodig antwoord en daardoor onnodig omhoog gekicked.
Laaste antwoord was al reeds van meer dan een jaar geleden--> 07-01-2003 :confused:
Olav

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan