meterkast chaos!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mindheady

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2011
Berichten
158
Hallo,

ik ben sinds heel kort verhuisd naar een studio waarbij we met meerdere mensen de meterkast delen.

ik krijg een bijzonder slechte verbinding door, dus nam een kijkje, maar zie persoonlijk door de bomen het bos niet meer....
later we voor het gemak de eerste foto A noemen 2e B etc etc

wat A is? geen idee? die zwarte kabel die naar beneden loopt is een stroomkabel.
B een televisie versterker dacht ik?
C DE modem van Ziggo?
D een verouderde (25 MB) splitter (zou namelijk het verlies van snelheid verklaren)
E? weer een splitter?

iemand verstand van en zin om te puzzelen?2014-03-02 15.39.18.jpg2014-03-02 15.39.23-1.jpg2014-03-02 15.39.29.jpg2014-03-02 15.39.38.jpg2014-03-02 15.39.48.jpgBekijk bijlage 206088
Bekijk bijlage 206090
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Foto 1 is te onduidelijk om te zien wat het is en puzzelen is denk ik moeilijk voor ons je kan beter even de netwerkkabels volgen en eventueel gelijk labels geven ;)
 
Laatst bewerkt:
foto 1 zo te zien een schakelklok
foto 2 een cai versterker/verdeler dit is om op meerdere kamers tv te kijken.
foto 3 is een ziggo modem daar krijg je dus internet van.
foto 4 is een switch zo te zien van het merk 3com, wel een hele oude want er kan namelijk nog coax op aangesloten worden.
foto 5 is een router zo te zien.

al met al een warboel.
en om een beter verbinding te krijgen zou ik bij de cai aansluiting naar het modem beginnen
 
oplossing is 1 goede werkende wifi modem van de ziggo en 1 switch ertussen om het te verdelen?

en wat is precies een cai aansluiting?
 
Laatst bewerkt:
(CAI) Dát is de aansluiting waar het modem (UBEE) het singnaal vandaan krijgt ..
 
Volgends de ziggo is dit modem vrij "nieuw" en heeft geen vervanging nodig....

Overigens werkt iedereen in het pand met kabel en weet niemand de Wifi code
Hoe kom ik gier achter of wijzig ik die???
 
Kijk of het wachtwoord op/achter het modem staat (bijvoorbeeld op een stukje papier/karton, zo wordt het vaak geleverd). Vraag het anders aan de beheerder/eigenaar van het pand.
 
De wachttijd voor de verbinding is verstreken

De server op 192.168.0.0 doet er te lang over om te antwoorden.

Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer het over enkele ogenblikken opnieuw.
Controleer uw netwerkverbinding als u geen enkele pagina kunt laden.
Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw computer of netwerk is beveiligd door een firewall of proxyserver.


foto 1.jpg
foto 2.jpg


laatste foto is waar de coax binnenkomt en naar de router gaat, in de router gaat die "internet" kabel door naar de modem.


ik heb het "ip" voor de modem gevonden, dat is 192.168.178.1, maar voor de wifi moet ik in de router zien te komen? (correct?)

ook dit IP werkt niet :(
 
Laatst bewerkt:
op de achterkant van het modem staat de sleutel om te gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan