meubels verplaatst, geen internet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ace101

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mei 2010
Dag beste mensen,

Ik heb voor lange tijd zonder enig probleem draadloos kunnen internetten. De router staat 1 verdieping onder de ruimte waar mijn PC staat, maar dat heeft nooit voor problemen gezorgd. Vandaag hebben mijn ouders echter besloten om de woonkamer, waar de router zich bevind, te veranderen. Sinds dit moment ben ik niet meer in staat geweest te verbinden met het draadloze netwerk.

Ik heb al gekeken of er mogelijke storende apparaten in de buurt van de router stonden, maar dat is zover ik weet niet van toepassing (geen draadloze telefoons, magnetrons, kabels of metalen objecten). De router zelf is ook nooit van plaats veranderd. Ook met de PC is niks gebeurt wat dit heeft kunnen veroorzaken.

Als ik nu verbinding probeer te maken met mijn netwerk, word het netwerk zelf wel gevonden (met 3-4 streepjes, zoals altijd) maar er kan geen verbinding gemaakt worden. Als ik vervolgens op "Probleem oplossen" klik, krijg ik het volgende te zien:

"Het maken van een draadloze verbinding is mislukt omdat er geen reactie is ontvangen van de draadloze router of het draadloos toegangspunt."

Het lijkt erop dat het signaal verzwakt is, mijn vraag is waardoor, en hoe kan ik dit oplossen? En als dat het niet is, wat dan wel?

Alvast bedankt,

Len

Laatst bewerkt:
Is er een andere PC in huis die wél kan internetten, of zo niet, ga eens met je PC vlak naast de router zitten
om de woonkamer, waar de router zich bevind, te veranderen. Sinds dit moment ben ik niet meer in staat geweest te verbinden met het draadloze netwerk.
en ....is er echt niks gebeurt met de router of de kabels tijdens dat veranderen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan