mhz niet constant

Status
Niet open voor verdere reacties.

miesjelpost

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2005
Berichten
69
Ik heb een laptop met een T7250 processor (2Ghz). Ik heb nu geconstateerd dat mijn processor standaard op rond de 1.2Ghz loopt en wanneer ik een programma op start springt ie naar 2Ghz en daarna weer naar 1.2Ghz. Is er een manier om mijn processor altijd op 2ghz te laten lopen?
 
Ja dat kan,op de meeste laptops zit software die de processor naar beneden klokt op het moment dat er weinig op gebeurd (om energie te sparen),je kunt met deze software instellen hoe de laptop moet lopen (b.v. max,zuinig en mogelijk nog andere instellingen).

Kijk eens of je een programmatje kunt vinden,staat meestal in de taakbalk,zo niet staat dit wel bij of "Alle Programma's" of in je configuratiescherm onder "energiebeheer" of iets dergelijks.
 
Laatst bewerkt:
ik heb overal gezocht, maar kan niks vinden. Heb energiebeheer wel gevonden maar hier zit nergens een optie voor processor. Is er iemand die misschien dit probleem ook heeft gehad of iemand die weet hoe dit opgelost kan worden.
 
Het is jammer dat je niet het merk en type laptop vermeld.
Wat jij bedoelt heet 'speedstep' en is bedoelt om de accu langer mee te laten gaan. Normaal gesproken zou je hiervan iets in de bios terug moeten kunnen vinden.

http://www.bay-wolf.com/speedstep.htm

Hier nog wat info (via 'energieinstellingen'):

1. Click Start, then select Settings, then Control Panel. The Control Panel window opens. If you do not see the Power Options or Power Management icon, click view all Control Panel options.

2. Double-click the Power Options or Power Management icon. The Power Options Properties dialog box opens.
3. Click the Intel SpeedStep technology tab.
me_power.jpg


4. Change any of the following settings:
--To run the processor at full speed regardless of the power source, change the Running on batteries setting to Maximum Performance.

--To run the processor at reduced speed (using less power) regardless of the power source, change the Plugged in setting to Battery Optimized Performance.

--To disable SpeedStep technology control, click Advanced , select the Disable Intel SpeedStep technology control check box, then click OK.

--To remove the SpeedStep icon from the taskbar, click Advanced, select the Remove icon from taskbar check box, then click OK.

5. Click OK.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan