Mi-Soft bookmark applicatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
Berichten
4.993
profile.png


Mi-Soft bookmarks applicatie is een applicatie om snel en eenvoudig uw favoriete websites bij te kunnen houden, ongeacht welke browser of pc (windows) u gebruikt.

Het is dus een vrij simpel programma om uw favoriete website op te slaan.

ik wil nog even zeggen dat ik bewust ben dat soortgelijke "services" online beschikbaar zijn, en dat deze het wellicht makkelijker maken omdat het automatisch gesynchroniseerd word.

Echter heb ik dit programma gemaakt om ook offline door mijn favoriete websites te kunnen bladeren (deed ik vroeger met word). Ook ben ik zo beter beveiligd tegen eventuele keyloggers (door niet te hoeven inloggen)

Ikzelf heb deze op mijn server gezet, en kan dus overal (via vpn) er makkelijk bij.


de website voor de applicatie: http://mi-soft.nl/software/mi-soft-bookmark-applicatie2/

Directe link met setup: http://mi-soft.nl/wp-content/uploads/2012/06/Setup-Mi-Soft-bookmarks-applicatie.exe

Portable versie: http://mi-soft.nl/wp-content/uploads/2012/06/Mi-Soft-bookmark-applicatie.exe
 
Laatst bewerkt:
Tutorial

[video=youtube;y1hnsvHOPpk]http://www.youtube.com/watch?v=y1hnsvHOPpk[/video]

Nieuwe Bookmark
U kunt een nieuw contact op 3 manieren aanmaken:
  • Bestand -> nieuw
    nieuw.jpg
  • Rechtermuisknop -> Nieuw Item
    rightclick-new.png
  • Met de sneltoets ctrl + N
U komt met alle 3 de manieren op hetzelfde venster:
new-item-300x141.jpg



U geeft in dit venster simpelweg een naam en een link in (eventueel door op het plakken icoontje te drukken) en drukt op toevoegen om uw bookmark aan het programma toe te voegen.

Bookmark wijzigen

Een bookmark wijzigen kan op de volgende 2 manieren:

  • Selecteer het item dat U wilt wijzigen en ga naar Bewerken -> Wijzigen
    wijzigen-300x152.png
  • U kunt ook met de rechtermuisknop op het item dat U wilt wijzigen klikken
    Naamloos-300x183.jpg


U komt dan op een schermpje wat heel veel lijkt op het nieuwe item venster, alleen staat deze keer de oude informatie erin:
item-wijzigen-300x141.jpg


Zoeken

U heeft 2 manieren om te zoeken.

De simpelste manier is zoeken op tekens die voorkomen in de naam, dit doet U simpelweg door in de balk bovenin een zoekopdracht te typen en op enter te drukken.

Mi-Soft bookmarks zal dan alle items waar die lettercombinatie in zit (ongeacht van de hoofdletters) voor U lichtblauw maken.


U kunt ook gaan naar het menu Extra -> Geavanceerd zoeken.
U krijgt daar het volgende scherm te zien:

geavanceerd-zoeken.png

  1. In dit veld geeft U een zoekopdracht in
  2. Bij deze knoppen kunt U de kleuren wijzigen die uiteindelijk in de lijst terug te vinden zijn
  3. Hier kunt U uw zoekopdracht wat specifieker te maken.
  4. Hiermee start U de zoekopdracht.


zoeken-op-naam-300x104.jpg


Andere functies
short.png

  1. Met deze knop maakt U een nieuw item
  2. Door te klikken op deze knop zal de bookmark in uw favoriete webbrowser worden geopent
    Tip! U kunt ook dubbelklikken op een bookmark!
  3. Met een klik op deze knop kunt U het geselecteerde item wijzigen
  4. Met deze knop kopieert U de URL (website link) naar uw klembord.
  5. Met deze knop verwijdert U het geselecteerde item
  6. Hiermee slaat U alle items op
  7. Dit zal het “about” venster te voorschijn toveren, zodat U wat informatie kunt krijgen
  8. Hiermee sluit de applicatie af
 
Laatst bewerkt:
Is het niet makkelijker om het gewoon in een tekstbestandje op te slaan?
 
Het wordt in een .ini opgeslagen maar het had ook .txt kunnen zijn ;)

ik maak het .ini om aan te geven dat het niet weggegooid mag worden (een .txt gooi je véél sneller weg).
De bookmarks worden opgeslagen met Naam#URL

:D
 
Ja, dat klopt :p
Maar ik bedoelde een tekstbestandje gebruiken i.p.v. het héle programma.

Ik zou eerder links die ik wil bewaren gewoon in een tekstbestand opslaan dan er een programma voor te gebruiken.
 
Ja dat heb ik een tijdje geprobeerd :p
Dat wordt naar een tijdje onoverzichtelijk vond ik , en daar was ik dus niet zo'n fan van.


Ik zit ook nog te denken (en ben begonnen) aan een pro (ook gratis, wel engels) programma waar je dan ook met categorieen kunt werken.
 
Succes daarmee dan!
Dit ziet er in ieder geval al gaaf uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan