Micr Combat Fl Sim3 op Win*ME probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thowra

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2001
Berichten
140
Hello,

Zojuist het spel van Microsoft Combat Flight Simulator 3 gekocht en geinstalleerd op mijn Windows ME computer.
Wat een pracht van een intro filmpje zeg!
Maar tot mijn grote verbazing krijg ik een foutmelding als ik het spel wil openen en spelen.
Een venster opent zich met de tekst:" CFS3Config could not detect any Directx 8-capable video cards. CFS3Config requires a DirectX 8 compatible video card".

Nu heb ik via internet de juiste Directx 8 gedownload voor ME en geinstalleerd. Computer opnieuw laten opstarten. Echter nog steeds krijg ik dit venster bij het openen van het spel. Ik gebruik in dit geval een Gforce2 GTS 32mb ddr video kaart. Aan de systeem specificaties te zien op de verpakking van het spel moet dit voldoende zijn. Zij hebben het over 16mb/3d dat genoeg is.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan omzeilen? Moet ik hiervoor de laatste 'drivers' voor de kaart installeren? De 41.09 exe.??
Met Microsoft Train Simulator heb ik hiervan nooit last gehad. Eh..ja ook treintjes vin ik mooi. :eek:
 
Laatst bewerkt:
Reageerd er nog iemand?
Ik weet het heb weinig geduld.
Alvast mijn hartelijke dank! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
patch

Ik denk een patch,of je moet je video kaart even updaten.
 
Bedankt. Ik zal kijken hoe of wat ik kan doen.
 
hmmm.gaat t wel om de directx versie of om de juiste drivers? de foutmelding geeft aan dat je geen directx8 compatible kaart hebt. Ik heb de gf2 gts ook gehad(heb nu een gf4 ti4200 128mb ddr), en die heb ik 2 jaar geleden gekocht(rib uit m'n lijf, was toen 800 piek!). Is het wel een directx8 compatible kaart? en je kan best directx9 erop zetten. Heb ik ook, terwijl de GF4 niet alle Directx9 features ondersteunt.

update dan maar je drivers, ik weet t ook niet. detonator 42.09 zijn de nieuwste, uit m'n hoofd zo gezegd

succes

is een erg mooi spel trouwens, qua gameplay iets minder, vond CFS2 leuker
 
Hoi Speedbird220!

Bedankt hoor voor je info.
Ik had deze vraag ook in een ander draadje gestopt, en kwam erachter dat het idd de drivers zijn. Heb deze inmiddels geupdate en er directx 8.1 op gezet.
Helaas ligt het aan het geheugen van de kaart dat het spel wat stotterend wordt weergegeven tijdens het spelen. Dus dit spel vraagt gewoon om een betere video kaart. Even doorsparen maar weer. :confused:

Voor de spelers onder ons check dan ff deze link als je problemen mocht hebben. 10 handige tips.
InsidertipsMCFs3
 
Ach ja, bij mij stottert ie ook zo nu en dan. terwijl ik toch best een snel systeem heb.(check system). dussem....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan