Micro PIEPT altijd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hellar666

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 jul 2007
Berichten
2
Ok dus het probleem is als ik Teamspeak Of Ventrilo gebruik, dan hoor je een hoge PIEP die niet weg gaat. Stel ik mute mijn mic, dan horen ze de piep nog, dus het ligt niet aan mijn micro zelf, ik heb ook al 3 verschillende gehad en het piept altijd, ik denk dat het aan mijn geluidskaart ofzoiets ligt... zou iemand mij kunnen helpen? Ik heb nu Soundmaxdigital Audio nooit iets aan verandert ofzo, heb em al 5 jaar... Misschien moet ik eens nieuwe geluid software derop zette ofzo? Thanks alvast.
 
Teamspeak Of Ventrilo zegt me helemaal niets.

De hoge piep die jij hoort is waarschijnlijk "Feedback" of in de volksmond "een rondzinger"
Dit is een terugkoppeling van het uitgangssignaal naar het ingangssignaal.
Ik denk als je één van de twee dichtzet, is het probleem opgelost.

p.s. Feedback gebeurd als je bijvoorbeeld spreekt door een microfoon en dit geluid komt uit een luidspreker, waarna het geluid uit deze luidspreker weer in de microfoon komt, wat daarna meteen weer uit de luidspreker komt en daarna weer naar de microfoon, enz. enz. enz.
Dit proces vertaald zich in een hoog piepgeluid.
 
ok ,maar ik heb geen luidsprekers op staan, ik heb een headset met een microfoon eraan vast, dus het kan niet echt dat ik men luidstrkers opneem
 
De uitleg over Feedback is maar een voorbeeld hoe zoiets ontstaat.

Het ontstaan van Feedback kan ook als je de line-uitgang op de line-ingang aansluit.

Trouwens in een headset zitten een luidspreker. Dat is dat ding waar het geluid uit komt op je oor.
 
ik denk nie dat het iets met feedback te maken heeft zijn microfoon heeft het al paar jaar en zijn pc is ondertussen ook al geformateerd dus het is een hardware probleem.
 
Teamspeak Of Ventrilo zegt me helemaal niets.

De hoge piep die jij hoort is waarschijnlijk "Feedback" of in de volksmond "een rondzinger"
Dit is een terugkoppeling van het uitgangssignaal naar het ingangssignaal.
Ik denk als je één van de twee dichtzet, is het probleem opgelost.

p.s. Feedback gebeurd als je bijvoorbeeld spreekt door een microfoon en dit geluid komt uit een luidspreker, waarna het geluid uit deze luidspreker weer in de microfoon komt, wat daarna meteen weer uit de luidspreker komt en daarna weer naar de microfoon, enz. enz. enz.
Dit proces vertaald zich in een hoog piepgeluid.

Kan jij mij a.u.b uitleggen waar ik dat doe een van de 2 toezetten ? ik zit net met hetzelfde probleem .. Mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan