micro sd formateren

Status
Niet open voor verdere reacties.

lasanja

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2009
Ik heb een vraag mbt micro sd. ik heb een kaartje van 2 gb en eentje van 4 gb. Ik wil deze kaartjes gebruiken in mijn spelcomputer. Die van 2 gb heeft het een hele tijd gedaan totdat ik per ongeluk iets weggooide wat niet weg moest. kaart was niet meer leesbaar. nieuwe kaart gekocht.. blijkbaar verkeerde progje er op geïnstalleerd en weer niet leesbaar.

toen kreeg ik de tip in de winkel om te formateren via de telefoon. dat leek een uitkomst! beide kaartjes kunnen formateren. maar ineens staat er ook allemaal mapjes op die ik niet nodig ben.. wil op de pc de mapjes verwijderen maar helaas dit wil niet lukken. dan maar formateren op de pc.. maar nu staat er ineens een beveiliging op tegen schrijven. heb al progjes gedownd om te formateren helaas ook zonder resultaat. wie kan mij helpen? hoe kan ik mijn micro sd kaartjes weer bruikbaar maken voor op pc/spelcomputer?

Stop je de microsd eerst in een adapter voordat hij de pc ingaat? op de adapter zit eestal aan de zijkant een schuifje om de sdkaart op slot te zetten (locken).
Toch is het niet aan te raden om geheugenkaartjes op een pc te formateren, het komt te vaak voor dat de kaart daarna niet meer in telefoons of fotocamera's ect herkend worden om dat een pc soms te veel bestanden weghaald die er op horen zodat andere apparaten de kaart herkennen

ik stop de micro sd in de computer via een usb-stick en daar zit geen schuifje op..

Voor zover ik het bij het juiste eind heb:
Er zijn meer gevallen van dsi's die het met een dstt-i kaart niet meer doen. Dit schijnt te maken te hebben met een update die Nintendo er via je wifi verbinding op gezet schijnt te hebben. Dit om je dstt-i te blokkeren zodat je geen gedownloade spellen meer kunt spelen.

Ok, je hebt bij je SD kaartje een sleutelhangerding waar je sd ingaat met een usb plug. Als je die in je pc inplugt, zie je je sd dan in verkenner?

Zo ja, kun je hem formateren danwel leeggooien?

Heb je de laatste software voor je dstt-i kaart al?
Verder is er een update speciaal voor je dstt-i kaart, staat opm dezelfde pagina.

Wanneer je die twee bestanden ophaald moet je ze uitpakken. d117.zip bijvoorbeeld pak je uit, dan worden het twee bestanden en één map. Die moet je rechtstreeks naar je sd kaart kopieeren. Hetzelfde met je update.

Laatst bewerkt:
ik heb geen tt adapter in de dsi zittten maar een r4i sdhc maakt dat ook uit? ik pak gewoon altijd de download van sidder af waar ik hem gekocht heb. alleen laatste x heb ik denk ik verkeerde gepakt.

als ik mijn micro sd in de computer stop. herkent de computer hem gelijk als goedwerkende extern station. ik kan hem dan alleen niet formateren. dan zegt hij dat het beveiligd is tegen schrijven, ik heb alleen geen knopje op de micro sd zitten en ook niet op mijn sleutelhangerusbding. heb de sdformatter 2.0 ook geprobeerd wil ook niet.. formateren via verkenner wil ook niet.. moet toch een manier zijn om die beveiliging er af te krijgen?

Ok, en gewoon alle bestanden die erop staan weggooien ipv formateren lukt ook niet?

nee lukt niet. kan er ook niets op installeren. dus dat maakt hem dan sowieso onbruikbaar voor mijn dsi.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan