micro sd kaartje niet meer bruikbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

bergwout

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Hallo,
Ik heb sinds iets meer dan een jaar een micro sd kaartje.
Nu is pas mijn mobiel waar ik het micro sd kaartje voor gebruikte ter reparatie teruggestuurd naar de mediamarkt nu had ik tijdelijk andere mobiel nodig, ik had thuis nog oud mobiel de nokia 3110 classic liggen waar de micro sd kaartje ook inpaste toen ik hem er in deed en probeerde te openen kreeg ik een bericht dat ik het moest formateren. Ik doe het micro sd kaartje in de adapter die doe ik in mijn laptop en toen ging ik naar deze computer daar stond mijn micro sd kaartje alleen ik kreeg het niet geopend en niet geformateerd met rechtermuisknop en dan formateer.... (plaatjes hierbeneden)
ik heb al formateer programma's geprobeerd maar die werkten niet.
Wat moet ik doen?
goedemicrosd2.png

goedemicrosd.jpg
goedemicrosd3.png

Laatst bewerkt:
Doe je sd kaart eens in een camera en formateer vanuit daar.

ja, ik had dat ook gehad, alleen weet ik niet meer waar het precies mee te maken had.

Maar als je een sd kaart ineens in een andere toestel stopt moet je eerst wel kijken hoeveel die telefoon aankan.
Stel je stopt een kaart van 8gig in een telefoon die maar maximaal 2 of 4gig aankan, dan snap je ook wel dat het fout gaat.

Maar als ik jou was zou ik het eerst in een andere pc of laptop proberen te steken,, het kan zijn dat je voeding van je kaartlezer niet helemaal klopt.

Ik hoop dat het lukt!
Greetz

re: micro sd kaatrt doet het nietm eer

als ik hem in de camera doe moet ik dan heel de camera formateer en mijn camera heeft alleen een sd kaart lezer en geen micro sd moet ik het micro sd kaartje in de adapter in de sd kaatlezer doen?

Ik heb zelf een fuji camera waar een micro sd kaartje inzit, deze kan ik via het menu benaderen en de optie format gebruiken.

Als jou kaartje niet in de camera past dan heeft dat geen zin.

Ook maak ik gebruik van een USB Eminent kaartlezer waar een heleboel kaartjes inpassen en dan kan ik die formateren.

In XP heb je Computerbeheer > Schijfbeheer en als je daar jou kaartje ziet staan dan kun je hem vandaaruit ook formateren.
Waar die optie zit in andere windows versies weet ik echter niet, omdat ik geen vista of 7 gebruik. (kan er niet aan wennen en dus vind ik het K.T windows versies)

windows 7

ik gebruik windows 7 en ombij apperaatbeheer te komen druk ik op start en dan typ ik in apperaatbeheer en druk ik op enter maar dan staat mij micro sd kaartje er niet bij?
dus er is ook geen optie om te formateren.
zometeen ga ik uitproberen met de camera
en windows 7 werkt heel goed :P

Laatst bewerkt:
ik heb nu geprobeerd micro sd kaartje in adapter en adapter in computer, deze computer multi(f:\) rechtermuisknop formateer... (werkt niet)
ook heb ik geprobeerd micro sd kaartje in adapter in andere computer,deze computer multi(f:\) rechtermuisknop formateer... (werkt niet)
ook nog micro sd kaartje in adapter, adapter in camera met sd slot(gevolg camera start niet op. ook niet wanneer ik hem op laptop aansluit, of andere pc, start alleen op met normale sd kaart en maakt alleen connectie met pc/laptop wanneer micro sd er uit is
ik weet niet meer wat ik moet doen jullie wel?
ik denk dat ik maar een nieuwe ga kopen :S

Als je naar een winkel gaat neem dan je kaartje mee, en vraag of zij kunnen kijken of het kaartje stuk is.

Die I/O fout zit mij ook niet lekker, vandaar.

ik ga nu de plaatjes uitprinten en dan ga ik er deze of volgende week mee terug,
bedankt voor de reacties en voor jullie moeite,
en nu maar hopen dat ik een nieuwe krijg :confused:

groetjes bergwout

ben terug naar winkel gegaan ze stuurde email over de garantie 's middags kreeg ik bericht dat ik een nieuwe kon komen halen.
bedankt voor antwoorden

groetjes

Zo zie je maar weer, garantie is een goed ding.
En de service ook.

Post kan op slot gezet worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan