Microfoon aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobinhoAjax

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2007
Hallo,

Ik heb een Vista-computer. Onboard geluidskaart is uitgeschakeld, geïnstalleerde kaart is een Xfi Sound Blaster, maar waar de microfoon nou in moet weet ik niet? Als ik hem in de line-in stop achterin de computer, reageert hij daar niet op.

Moet ik iets installeren of staan mijn instellingen verkeerd?

Alvast bedankt,

Robin

Hij zal in de mic input van je XFi Soundblaster moeten.

Er is alleen een blauwe line-in aan de achterkant. Aan de voorkant zit wel een oranje, maar die is dus uitgeschakeld, want hij zit aan de standaardgeluidskaart.

Is er software voor ofzo? Ik kom er in ieder geval niet uit.

Het probleem is dat het een dynamische microfoon betreft, die te weinig spanning levert voor een line in ingang.
Je zal dus op een of andere manier moeten zorgen dat de mic input van je nieuwe kaart aangesloten wordt op een chassisdeeltje, zodat je kunt inpluggen.
Of je zal met een voorversterkertje moeten gaan werken.

Het probleem is dat het een dynamische microfoon betreft, die te weinig spanning levert voor een line in ingang.
Je zal dus op een of andere manier moeten zorgen dat de mic input van je nieuwe kaart aangesloten wordt op een chassisdeeltje, zodat je kunt inpluggen.
Of je zal met een voorversterkertje moeten gaan werken.

Srry het is allemaal een beetje technisch voor me, maar zou een andere microfoon het verhelpen? Zo ja, wat voor type?

Dat zou kunen, maar die zijn niet te betalen.
Toen je die nieuwe geluidskaart erin stak, zaten er toch een aantal in en uitgangen bij/op?

Dat zou kunen, maar die zijn niet te betalen.
Toen je die nieuwe geluidskaart erin stak, zaten er toch een aantal in en uitgangen bij/op?

Sorry ik was even afwezig. Ja er zitten aansluitingen voor de surroundspeakers en dan blijft alleen de line-in over.

Tja, er zijn wel voorversterkertjes in de handel.
Een beetje electronica zaak kan je daarbij helpen.
Anders kun je ook denken aan een USB microfoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan