Microfoon aansluiting hulp nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fabiantje

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2013
Hallo allemaal, ik heb sinds net een nieuwe microfoon gekocht. Alleen nu ben ik erachter gekomen dat de geluidsinput voor op mijn computer het niet doet. De microfoon doet het wel maar ik wil ook graag het geluid hebben. Nu heb ik al geprobeerd om hem achter aan te sluiten. Het geluid doet het achter prima maar hij vindt mijn microfoon niet als ik hem er in stop. Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen? Ik heb een Maxxter stereo headset als die informatie van toepassing is.
Alvast bedankt voor jullie hulp.

Zou deze geluidskaart een oplossing kunnen zijn?
Ik ben er ooit eens op gekomen omdat mijn geluidskaart stekker afgebroken was.
Zowel in als uitgang werkten prima. Ondertussen heb ik al lang een nieuwe laptop.

Bedankt voor de snelle reactie, ik denk dat dat best wel eens de oplossing zou kunnen zijn. Ik zal eens kijken of dat werkt. Hopelijk speelt mijn headset dan geluid af en doet de microfoon het.

Laatst bewerkt:
Nou je hebt 3 aansluitingen aan de achterkant van de computer en 2 aan de voorkant. De plugin aan de voorkant van het geluid doet het niet. Maar de plugin van de microfoon aan de voorkant wel. Aan de achterkant doet de plugin van het geluid het, maar van de microfoon niet. Het kabeltje dat ik heb is te kort om van de achterkant van de computer naar de voorkant te gaan. Eigenlijk vraag ik dus of er iets is waardoor ik geluid en mijn microfoon tegelijk kan laten werken aan 1 kant.

Ah, helder. Het lijkt er dus op dat de aansluitingen aan de voorkant niet (binnen in de computer) goed zijn aangesloten.
Heb je wel de juiste aansluitingen gebruikt aan de achterzijde?
c00587894.gif
Je moet dan wel de microfoon (1) hebben en niet de line (3) ingang.

Ik heb de microfoon achter in de 1 zitten maar daar reageert de microfoon blijkbaar niet op. de vooringang doet het wel maar als ik hem erin stop hoor ik een zoemend geluid en al het geluid heel zacht (bij een liedje alleen de beat heel zachtjes en destemmen totaal niet

Probleem opgelost! Bedankt voor de moeite. Ik heb die geluidskaart gekocht en alles werkt nu prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan