Microfoon aansluiting?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roentjuh

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2007
Hallo
Ik speel veel online spellen waar ik een microfoon gebruik om online voice chat te gebruiken hier gebruik ik verntrilo of ingeboude chats voor. ik heb altijd een microfoon met een usb aansluiting gehad. deze was nooit een probleem ik hoefde um alleen in te plugge en het was goed! nu heb ik dus een nieuwe microfoon een Sennheiser, en deze werkt niet. deze heeft een aansluiting met het groene en roze stekkertje( die name weet ik niet) maar wat dus het probleem is.. mijn computer ontvangt geen stem.. terwijl als ik door de microfoon praat ik mezelf er wel door heen hoor. als ik geluid testen doet ontvangt de computer dus niks. er staan nergens dempingen aan ofso.. als ik een geluidstest doe komt het balkje niet naar boven dus om de een of andere rede ontvangt hij het geluid niet!
als iemand informatie heeft om mij te helpen zou dit heel erg fijn zijn!
Alvast bedankt!
Groetjes roentjuh

(mocht ik deze vraag het verkeerde forum geplaatst hebben mijn excuses hier voor!)

Is het alleen een microfoon of heb je een zogenaamde headset, een koptelefoon met een microfoon(beugel) er aan vast?
Het luidsprekerdeel heeft het groene stekkertje en moet in de groene jack van je PC, het roze stekkertje is van je microfoon en moet in de roze jack van je PC.

Als je XP hebt, ga dan naar Configuratiescherm, Geluiden en audioapparaten, tabblad Spraak. Staan de juiste in- en uitgang van je geluidskaart geselecteerd in de langwerpige vensters? Doe de Hardwaretest eens.

Nog geen microfoongeluid? Klik op dat tabblad onder Spraak opnemen, op Volume. Ga naar Opties, Eigenschappen en selecteeer het juiste apparaat voor spraak.
Klik op OK, zet een vinkje voor Microfoon, klik OK, zet een vinkje voor Selecteren, klik op Geavanceerd en zet in het vervolgscherm een vinkje voor Microfoonversterking.
Gaat het nu wel goed?

Laatst bewerkt:
Het is een Headset met microfoon beugel.
de stekkertjes zitten in de goede ingang.
wanneer ik naar configuratie scherm ga naar audi apparaten, en naar het tabblad spraak kan ik geen geluidskaarten verwisselen of wat dan ook het enige wat er staat is "C-media Wave Device" ik kan hier geen andere dingen uit kiezen. is dit dan dus mijn geluidskaart?
een in en uit gang is hier niet te kiezen. na op in het tabblad spraak -> volume gekozen te hebben en het vinkje bij microfoon te zetten( wat er al stond) en ok gedrukt te hebben, kan niet op geavanceerd klikken hij staat er wel maar ik kan er niet op klikken.. om de een of andere rede vind de computer mijn headset niet, geluid kan ik luisteren en ik kan mezelf horen als ik de microfoon aan zet alleen de computer ontvangt dus niks..
toch bedankt voor het berichtje
groetjes Roentjuh

Ik heb dit probleem ook wel eens met mijn SoundMax geluidskaart.
Om de één of andere reden "pakt" ie'm dan niet.
Wat ik dan doe is naar de SoudMax configuratiesoftware gaan (naast de klok) en daar de mic aan en uit zetten.
Vreemd genoeg heb ik dan weer geluid.

Heb jij ook software bij de geluidskaart zitten? Meestal is dit bij de C-media Realtek als ik me niet vergis?
Probeer dat anders eens.
Opnemen moet aan staan, en Afspelen moet dan op dempen staan.

NB. verplaatst naar Geluidskaarten.

Heel erg bedankt!
Het heeft geholpen en de computer ontvangt mijn microfoon eindelijk:D
Kan ik eindelijk weer game:P
bedankt voor jullie reacties
groetjes Roentjuh

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan