Microfoon doet het niet 8(

Status
Niet open voor verdere reacties.

ZephyrX

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2003
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe computer gekocht waarin een Realtek High Definition Audio kaart in zit. Nu wilde ik mijn headset erop aansluiten, om met teamspeak/skype/msn te kunnen praten. Ik probeerde het eerst met Teamspeak, ik kon de andere mensen wel horen, maar zij mij niet. Ook op msn konden mensen mij niet horen. Toch geeft realtek aan dat ik mijn microfoon heb aangesloten:
microshot.jpg
.

Hier zijn enkele dingen die ik al geprobeerd heb:

Nieuwste Drivers geinstalleerd
Microoon aangevinkt in geluidsopties
microshot0.jpg

Geluidstest gedaan bij Eigenschappen voor geluid en audioaparaten > Spraak > Hardware testen waarna je iets moet voorlezen en moet kijken of de audio balk omhoog gaat, zodat je kan zien dat je pc het geluid opneemt en dat het werkt. Daarna kan je jezelf ook nog eens horen, en dat alles werkt allemaal. Dus mijn microfoon werkt.

Misschien dat er iets fout gegaan is bij het microfooninstellingen van MSN en Teamspeak, maar ik kom er echt niet uit. Ook bij realtek heb je maar een paar opties staan bij microfoon die verder niks daarmee te maken hebben (ruisonderdruking bijv.).

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Bedankt!

Jurriaan

Nice layout dude:)

Wel, aangezien alle software op je pc zegt dat je microfoon werkt, zal het waarschijnlijjk aan instellingen in teamspeak of msn liggen... Je kan voor alle zekerheid in bureau-assesoires (of hoe het ook noemt) je eigen stem proberen op te nemen. Als dat werkt, moet het wel aan msn enz liggen...

Teamspeak heb ik zelf niet, maar als je via msn probeert te converseren, zie je dan bij jezelf je geluidsbalkje omhoog gaan?

Hey,

Bedankt voor het compliment, heeft ook wel wat centjes gekost :D Ik heb wat dingen geprobeerd, en ik ben erachter gekomen dat hij het op msn wel doet, maar die ene persoon had juist gezanik met zijn pc en hoorde mij dus niet. Dus het ligt aan teamspeak, maar ik denk dat ik dan een beetje verkeerd zit.

Zo niet, weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn in teamspeak?

Zelfde probleem hier, op TS werkt me mic. niet maar op Xfire wel...
ik weet niet hoe ik dat kan oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan