microfoon doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tineke47

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2004
Wie weet raad met het volgende?????

De microfoon in mijn monitor, maar ook een losse microfoon doet het niet.
Ik heb Windows XP
Monitor LG Studioworks 77M
Videokaart CMI9738/C3DX PCI Audio Device

De microfoon staat niet op dempen. De videokaart werd door XP vanzelf geïnstalleerd.

:confused:

in welk programma heb je je mic getest waar hij het dus niet deed?

Ik heb de mic getest bij: programma's, bureauaccessoires, enterntainment, geluidsrecorder.

Probeer het eens via MSN. Extra en dan de wizard gebruiken.

Ook dat geprobeerd. Maar ik kom niet in het gele gebied. Soms zie ik iets groens.

heb je het geluidsniveau van je toetsenbord en je boxen wel open staan?

Geluidsniveau van het toetsenbord open? Ik zou het niet weten, hoe moet ik dat aanzetten?

Neem aan dat de boxen open staan want die doen het wel. Waar moet je die aan-/uitzetten?

Wanneer je een CD afspreelt in je cd-rom speler en je hoort de muziek luid en duidelijk, dan staat het geluid van je boxen goed. Het feit dat je af en toe wel wat groens ziet, geeft aan dat je microfoon wel werkt. Heb je het ding wel in de goede aansluiting gestopt? Soms helpt het om een andere aansluiting in de computer te pakken. Gewoon het stekkertje van de ene naar de andere verplaatsen en opnieuw de proef nemen via de wizard.

Wat een service en snelheid van antwoorden!

Heb volgens mij nu alle mogelijkheden gehad met stekkers verplaatsen. Maar heel af en toe zie ik iets groens.

Ik zie echter bij microfoon en luidsprekers C-Media Wave Divice staan. Moet dat gelijk zijn? Of moet bij microfoon wat anders staan.

Ik kan me nog herinneren dat bij Windows98 SE bij beide iets verschillends stond. Volgens mij bij de een C-Media PCI Audio Legacy Device en de ander CMI8738/C3DX PCI Audio Device. Hoewel toen de microfoon ook niet deed.

Wat een service en snelheid van antwoorden!

Heb volgens mij nu alle mogelijkheden gehad met stekkers verplaatsen. Maar heel af en toe zie ik iets groens.

Ik zie echter bij microfoon en luidsprekers C-Media Wave Divice staan. Moet dat gelijk zijn? Of moet bij microfoon wat anders staan.

Ik kan me nog herinneren dat bij Windows98 SE bij beide iets verschillends stond. Volgens mij bij de een C-Media PCI Audio Legacy Device en de ander CMI8738/C3DX PCI Audio Device. Hoewel toen de microfoon ook niet deed.

Ok there we go :)

Ga naar configuratiescherm en dan naar Spraak, geluid en geluidsapparaten. Dan naar geluiden en audioapparaten

Bij mij heb ik alles op de volgende waarden staan.

Volume: hoog
Audio. Standaardapparaat op SB Live-audio E800
Opnemen SB Live-audio E800
Afspelen SB Live Synthax 800

Spraak; beide op SB Live audio 800

Bij Volume, Microfoon selecteren (dus aanvinken)

Daarna ga je naar Hardware testen.

Kijken of het nu lukt :)

Het wordt haast afgezaagd. Maar ook dat helpt niet. Weer geprobeerd met interne mic en de losse mic, ook de stekkers in verschillende contacten gedaan.

Bij mij staan wat andere dingen nl.
C-Media wave Device (=Matrox kaart)
en alleen bij het afspelen staat Microsoft GS Wave tabel-software. Maar dat zal te maken hebben met de andere videokaart die ik heb.

Groetjes,
Tineke

Mijn mogelijkheden raken een beetje uitgeput Tineke. Ik heb het gevoel dat het er wel in moet zitten, gezien het feit dat je af en toe iets in groen ziet bewegen.. Het volume op je toetsenbord staat ook helemaal opengedraaid? Je hebt het geluid daar ook niet geblokkeerd?

Wat bedoel je met op het toetsenbord is het opengedraaid en niet geblokkeerd????

Hoe moet ik dat controleren?

Ga eens naar je geluidsmixer (volume regeling), zie je daar bij 'microfoon' een knop 'geavanceerd'? Klik daar dan op en kijk in het volgende menu of je daar 'microfoonboost' kan aanzetten.
Heel simpel gezegd bestaan er twee soorten microfoons, één die van zichzelf een dusdanig sterk signaal produceren dat dit toereikend is en natuurlijk het andere type die dat dus niet kan, je zal dan de microfoonboost moeten gebruiken.

Overigens, staat er werkelijk C-Media wave Device (=Matrox kaart)?? Dat is wel raar, want bij mijn weten maakt Matrox alleen maar spullen die met videokaarten e.d. te maken hebben.

Sorry,

Ik heb 1 partitie opnieuw moeten formatteren vanwege het aan 1 stuk door afsluiten en opstarten.

Er staat inderdaad niet achter Matrox kaart. Alleen C-Media wave Device.

Maar de microfoon doet het dus nog steeds niet.

Zou ondertussen niet meer weten waar ik het moet zoeken.

Tot nu toe iedereen bedankt voor het meedenken en evt. oplossingen aandragen.

Je ziet dus soms wel een hele kleine uitslag van de microfoon?
Ik blijf toch bij het verhaal dat je microfoon (of de ingang daarvan) te zwak is. Heb je al gekeken of je de optie 'mic boost' hebt??

Zie mijn voorgaande bericht in dit topic. Het zou nog kunnen zijn dat je via 'opties' de 'geavanceerde volumeregelingen' nog actief moet maken.
Heb jij zelf een driver voor de geluidskaart geïnstalleerd of heeft windows dit gedaan?

Snelle service. Ik kan niet kiezen voor geavanceerde volumeregelingen want die is grijs. Moet ik dan installeren?
Windows XP heeft de driver zelf geïnstalleerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan