Microfoon niet gedetecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

BasDeJonge

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2011
Hallo,

Sinds een paar dagen detecteert mijn computer ineens mijn microfoon niet meer. Hij pakt alleen de standaard microfoon van mijn laptopje nog. Als ik bij Realtek kijk zie ik hem niet verschijnen als ik hem erin stop, al geeft Realtek wél een melding dat er een stekker wordt aangesloten als ik hem erin stop. De opties "koppelen of scheiden van invoerapparaten" of "dempen van/ simultaan afspelen van uitvoerapparaten" maken geen verschil.

Ik heb een MSI GT683 231NL en mijn microfoon is een Philips SBC ME570.
Hij wordt niet weergegeven in het lijstje bij opnameapparaten.

Wat kan ik doen?

Alvast bedankt voor de hulp! Het wordt gewaardeerd!
Groeten,
Bas

Ga naar opname apparaten --> rechtermuisknop in het vlak maakt niet uit waar --> en probeer eens show enabled devices en disabled devices.

Kijk eens even naar de hardware lijst. Kijk eens of hier rare dingen tussen staan. Of dat ineens bijv. de driver verandert is.

Verwijder de driver eens (deinstalleer) en installeer deze weer eens (herstart de laptop). Zie of er een verandering plaats vindt. Heb zelf ook wel eens een probleem gehad met een audio uitgang. Meestal zijn dit soort problemen zeer lastig om op te lossen.

Ja ik heb al eerder gehad dat alles helemaal raar deed. Pas na formatteren werkte alles weer... Pfff. Ik zal morgen de driver eens herinstalleren en kijken of er wat veranderd. Ben er voor vandaag wel weer even klaar mee. Bedankt voor de hulp!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan