Microfoon probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dhr De Vries

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2007
Sinds kort werkt mijn microfoon niet meer, althans de microfoon doet het wel ( in een andere pc) maar via geluidsrecorder of ventrilo oid neemt hij niks op als ik wat zeg.
Als ik echter een muziekje draai via bijvoorbeeld winamp of windows media player, zelfs zonder dat ik de boxen aan doe, dan neemt hij het geluid van dat nummer wel op.

-Heb alles bij volumeregeling goed staan. (bij opneem staat microfoon geselecteerd, hij is niet gedempt enzenz.)
-Bij configuratiescherm> geluiden en audioapparatuur > spraak hardware test neemt hij ook geen geluid op via mijn microfoon
-De stekker zit ook in de goede ingang:P

Bvd,

Hallo meneer de Vries,

Ik kan U mischien verder op weg helpen met Uw probleem.
Een computer kan soms heel erg ingewikkeld zijn, zo blijkt maar weer.
Uiteraard zal U probleem niet aan Uw aansluiting liggen.

Ik praat altijd via een soort chatroom met vrienden, eens in de zoveel tijd, werkt mijn microfoon niet meer, zoals nu, dit is bij mij hellaas een terug kerend probleem.
Ik kan niet opnemen, mijn instellingen staan goed en ik heb nergens iets veranderd.

Waarschijnelijk heeft U het zelfde probleem als ik.
Ik weet niet welk geluids apperaat U heeft, waarschijnelijk realtek en welk programma.
Ik heb windows XP Home en een computer van HP al heeft dit waarschijnelijk niets met elkaar te maken.

Het zou goed mogelijk kunnen zijn, dat U moet opstarten in het "veilig modus" van Uw computer. Als U opstart drukt U waarschijnlijk ook F8, inieder geval bij HP met XP-home.
In het veilige modus, moet U vervolgens Uw Geluids apperaten verwijden, sommige kunnen aangeven dat het onmogelijk is deze te verwijderen, die slaat U dan over, al krijgt U waarschijnelijk altijd een melding, met de vraag of U het werkelijk wilt verwijderen.
Start U computer opnieuw op en met een online verbinding worden de geluidskaartdrivers opnieuw geinstaleerd, waarna Uw microfoon weer zou moeten werken.
PS: Het verwijderen van een geluids aperaat kan even duren.

Ik raad U aan om het volgende te doen:
Ga naar deze pagina (onder deze tekst) op het internet en volg de stappen die U nog niet heeft geprobeerd.
U kunt het beste deze pagina of deels uitprinten, mocht U in het veilig modus gaan werken raad ik U aan, ook al zal het waarschijnelijk niet nodig zijn, om een herstelpunt te maken van U huidige computer status. "Start" "systeem herstel" (waarschijnelijk onder de kop PC help en Tools of dergelijk) en kies voor "herstelpunt maken" volg de aanwijzingen.

Probleem ondersteuning: <a href="http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/fastFaqLiteDocument?lc=nl&cc=be&dlc=nl&docname=c00386600#N710" target="_blank">Klik hier</a>

Ik hoop dat ik U heb geholpen met Uw probleem, heeft U nog vragen kunt U deze stellen,
uiteraard ben ik benieuwd of Uw probleem hiermee verholpen is.

Groeten David.

dbderuiter@hotmail.com

Laatst bewerkt:
ik heb het zelfde probleem en heb het gedaan maar nog steeds werkt me mic het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan