Microfoon staat aan bij pc start

Status
Niet open voor verdere reacties.

george56

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2008
Hallo,ik heb vandaag opeens het probleem,dat als ik mijn pc opstart en mijn geluid aan zet ,dat mijn microfoon geactiveerd is,en ik alles hoor en de speakers piepen als ik het volume open draai.
Weet iemand hoe dat opeens kan,en hoe ik dat oplos?

Mvg George

Welke versie van Windows heb je en is de microfoon ingebakken in het scherm (notebook) of in een webcam of headset, of gaat het om een losse microfoon? Hoelang is het probleem precies al?

bedankt voor het reageren
ik draai op vista en het is een losse mic. vancreative, en vandaag opgemerkt
Creative kan ik nergens vinden ,de mic staat bij realtek

George

Microfoon uit de buurt van je speakers halen. Deze vangt het geluid van je speakers op, waardoor deze kunnen gaan piepen.

Ik heb niets aan de opstelling veranderd,de mic en de speakers hebben altijd zo gestaan

Hoelang is het probleem al en weet je nog wat er is gebeurd voordat het probleem ontstond?

Vandaag pas gemerkt, niets veranderd, maar is het zo dat de mic. altijd geactiveerd is,want als ik erop tik zie ik hem uitslaan

george

Dit zal waarschijnlijk te maken hebben met een instelling bij je geluidskaart, vandaar dat hij ook het geluid uitstuurt wat er bij hem binnenkomt, en dat je van je speakers dus feedback krijgt (dat piepen). Lastig probleem om zo direct een oplossing voor te hebben, ik zou voorstellen om via Microsoft Systeemherstel eens enkele dagen terug in de tijd te gaan, een stuk of 3, om te kijken of het toch niet software matig is verder.

systeem herstel gedaan,veranderde niets.
Toen bij apparaat beheer de geluidskaart verwijderd en toegevoegd,maar nu werkt de mic heel zacht bij skype test gesprek als ik de mic tegen mijn mond houd.
Als ik er op tik hoor ik dat duidelijk uit de speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan