microfoon voor Hp ZD 8410 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcelca

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2006
Hallo

Ik ben sinds kort in het bezit van een een laptop

Het is de HP ZD 8410

deze bevalt me uitsekend moet ik zeggen , het enige minuntje is dat er geen micofoon in geintregeerd zit dus ik afhankelijk ben van een externe microfoon..

ik heb nu tijdelijk even een headset in gebruik ( tenminste alleen de microfoon daarvan)

ik gebruik de microfoon enkel voor spraak, zoals met msn en met skype

ik wil eigenlijk van de draden af dus wil een plug-in microfoon gaan gebruiken, zoals de Olympus ME 12

alleen wat me opvalt is dat er aan zo`n plug-in microfoon een mono plug zit en aan de microfoon van mijn headset zit een stereo plug

Mijn vraag is dus kan je in de microfoon ingang van mijn hp laptopeen mono plug gebruiken en gaat dit werken

en heeft iemadenig idee waar diedingen verkocht worden, het liefste in de buurt van almere en anders online binnen nederland

Linkje naar zo`n plug-in microfoon:

http://www.olympus.nl/consumer/2587_ME_12.htm

Moet naar mijn mening moet dit gewoon kunnen.
With its 3.5 mm plug
Stereo of niet, dit moet altijd werkten.
wat me opvalt is dat er aan zo`n plug-in microfoon een mono plug zit en aan de microfoon van mijn headset zit een stereo plug
Heb je hier ook een voorbeeldje van?
Ik dacht dat er maar één soort 3.5 mm plug was.

Admin_Frisian zei:
Moet naar mijn mening moet dit gewoon kunnen.

Stereo of niet, dit moet altijd werkten.

Heb je hier ook een voorbeeldje van?
Ik dacht dat er maar één soort 3.5 mm plug was.

hier is een voorbeeldje ervan :

http://www.planetaelectronico.com/tienda/fotos/g/2.jpg

de bovenste is een stereo jack en de onderste een mono jack

kan je zien aan de gekleurde ringetjes die er tussen zitten, dit is isolatie tussen de plus en de min en bij een stereo jack heb je dus 2 van die gekleurde ringetjes, je hebt namelijk bij stereo 2 plussen en 1 min.....

ik dacht ook altijd dat een microfoon gewoon mono was, alleen aan mijn headset is het stekkertje van de microfoon echt een stereo jack

deze werkt dus wel in de laptop, wat ik me dus alleen afvraag of een mono plug ook in de laptop zal werken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan