microfoon werkt niet op Asus P4S533

Status
Niet open voor verdere reacties.

margootje

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2004
ik heb een asus P4S533 met onboardgeluidskaart.
geluid afspelen gaat prima, maar de microfoon doet niks.
de instellingen staan goed: bij opname microfoon aangevinkt, schuifregelaar omhoog en bij afspelen microfoon schuifregelaar omhoog, dempen niet aangevinkt.
Als ik de geluidsrecorder start komen er wel tikjes van de microfoon aan en uitzetten op, echter geen opgenomen geluid.
bij het inpluggen van de microfoon tikt dit wel in de speakers.
Hoe krijg ik mijn microfoon aan de gang?

Bvd, Margot.

Kun je niet onder de microfoon-volumeschuif op geavanceerd klikken en daar de gevoeligheid instellen?

Arno

nee, helaas.
via "eigenschappen van geluid" -tablad audio,
-opnemen van geluid is "geavanceerd"gedimd grijs. Hier kan ik alleen op "volume" klikken, kom ik weer op het welbekende volumeregelingpanel....:confused:

verder kan ik niks instellen, ook de keuzemogelijkheid is alleen C-Media Wave Device. dit kan ook niks anders zijn, want ik heb alleen die onboardgeluidskaart.

kan er iets op het moederbord stuk zijn of los zitten?

Alvast bedankt weer...

Ik weet dat de micrfoon een lastig apparaat kan zijn om goed aan te sluiten, dus of je moederboard stuk is... zou ik nog niet van uit gaan. Welke Windows heb je?

iK heb windows XP en heb ook de Asus audio driver voor XP er op staan.

Da's jammer, want XP ken ik helaas niet, dus dan weet ik ook niet hoe je hem kan instellen. Heeft XP geen probleemoplosser?

Groetjes,

Arno

bij de probleemoplosser voor geluid staan genoeg problemen maar niet mijn microfoonprobleem...:(

ik heb wel de wizard geluidshardware testen; ik moet dan wat inspreken in de microfoon, krijg daarop de melding dat de test niet voltooid kan worden omdat er geen geluid is waargenomen. :rolleyes:
dat schiet dus ook niet op...

ben benieuwd Arno, of je wat voor me weet...
I hope so...
kan er slecht tegen als iets niet wil lukken...

Is het wel een microfoon voor bij de pc? Zoniet, is het dan niet een mic waar batterijen in moeten en als dat zo is, zitten die er dan in?

het is geen specifieke pc microfoon.
Er zitten en kunnen ook geen baterijen in, maar hij werkt wel op mijn stereo en ook mijn oude pc.

Maar welke geluidsrecorder gebruik je dan eigenlijk? En heb je niet nog een programma waarmee je geluid kan op nemen? In de recorder moet je ook ergens de mic aan/uit kunnen zetten.

Ik gebruik de geluidsrecorder van Windows XP.
In Movieplayer kan ik ook geluid opnemen om als extra geluid bij de videofilm te zetten.
De recorder loopt gewoon, (geen foutmelding) neemt dus gewoon op, maar het geluid komt niet door.......
Als ik de microfoon op mijn oude pc aansluit kan ik deze ook meteen gebruiken, hoor meteen alles via de luidsprekers. Op mijn huidige pc hoor ik alleen een tikje bij het aan en uitzetten van de microfoon en bij het inpluggen.
Het lijkt wel of het geluid veel en veel te zwak is. Maar ik kan het ook nergens versterken. Dat hoeft trouwens op die oude pc ook niet, de microfoon moet toch meteen werken...?

(zal ik de oude pc maar gaan ombouwen dan...:(

Het is moeilijk te beoordelen vanaf hier. Wat ik wel gek vind is dat het geavanceerd opnemen grijs gedimd is, zeg maar. Dat moet ergens te activeren zijn. Het is zeker een mic ingang waar je hem inplugt, en niet een line-in?

opgelost

Ik heb de persoon die mijn pc heeft gebouwd geraadpleegd, dit was zijn antwoord:

Je hebt de soundcard op 5.1 (6-kanaals) staan. De 2 ingangen (line+micr.) worden dan uitgangen voor achterspeakers en center+woofer. Om de ingangen weer te activeren, moet de soundcard op stereo (2-kanaals) gezet worden.

En inderdaad, dat was het!!!
:D :thumb:

geluidskaart van 5.1 op stereo zetten

Ik heb hetzelfde probleem in XP met een microfoon die goed is, aan staat en toch wordt er geen geluid opgenomen. Nu las ik de oplossing van de geluidskaart van 5.1 (6 kanalen) omzetten naar 2 kanalen (stereo). Hoe doe ik dat?
Met vriendelijke groet,
Marieke

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan