microfoon werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hawkie

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Ik dacht altijd dat je zo een microfoon kon inpluggen achter op je pc en dat ie het dan moest doen. Niets is minder waar! Microfoon met rose stekkertje in de rose ingang achter op de pc geplugd, maar geen geluid.
Aida32 zegt dat ik een VIA AC97 audiocontroller in de pc heb zitten (whatever that may be) en ik dus maar gelijk de nieuwste drivers gedownload. Maar als ik kijk bij configuratiescherm>geluiden en audioapparaten>spraak dan staat daar bij microfoon: standaardapparaat VIA audio (WAVE) en de functie geavanceerd is grijs.
Bij de hardwaretest slaan de parameters van de microfoon niet uit. Er staat niets gedempt.
En ik snap er dus nu helemaal niks meer van.

Iemand van jullie misschien?

XP Prof

O ja, als ik kijk bij configuratiescherm>spraak dan komt niet het tabblad spraakherkenning tevoorschijn, zoals bij de probleemoplosser wordt aangegeven, maar ik heb slechts 1 tabblad en dat is: " van tekst naar spraak" waar ik de audio-uitvoer kan instellen maar niet de audio-invoer

Laatst bewerkt:
Zo maar een sugestie:

Steek er eens een(oud) plugje in zonder microfoon,met de draadjes aan de andere kant,zonder isolatie.

Als alles open staat moet de zaak gaan brommen als je de draadjes beetpakt.

Met vochtige vingers gaat dat het best,wees niet bang er staat geen spanning op !!!!

Maar wat is hiervan het nut dan?
Ik bedoel, die microfoon is goed, die heb ik op 2 andere pc´s getest. Ik denk dat het aan de software ligt. Op de 2 compaqs waar ik hem testte werkte hij goed. Daar staat soundMAX op. Op de andre pc´s met VIA AC `97 werkt ie niet.

Om uit te sluiten dat je microfoon de oorzaak zou zijn.
Maar dat antwoord heb je zelf al gegeven.

met hulp van....en na heel lang zoeken, ontdekt dat mic niet geactiveerd was. Nu wel dus, en het werkt:thumb:

microfoon probleem

Ik heb hetzelfde probleem. Hoe moet je die microfoon activeren ?

config.scherm> geluiden en apparaten >tabblad volume>geavanceerd
Je komt dan in het scherm : volumeregeling
Daar klik je op eigenschappen> mic aanvinken
thats it, maar als je het niet weet zoek je je een ongeluk :D

Bedankt, maar dat had ik ook al gedaan. Zowel bij opnemen als afspelen maar nog steeds geen succes dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan