microfoon werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

laddy

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2003
Probleem is opgetreden na een schone installatie. XP Pro. Microfoon met rose stekkertje in de rose ingang achter in de pc geplugd, maar geen geluid. Voor de schone installatie werkte alles perfect.
Ik heb een VIA AC97 audiocontroller. Als ik kijk bij configuratiescherm/geluiden en audioapparaten/spraak dan staat daar bij microfoon: standaardapparaat VIA audio (WAVE) en de functie "geavanceerd" is grijs. Bij de hardwaretest slaan de parameters van de microfoon niet uit. Er staat niets gedempt. In apparaatbeheer wordt geen melding gemaakt van een microfoon.
Dit probleem is al eerder bij jullie aan de orde geweest en de oplossing die de vraagstelster toen zelf vond was het feit dat "de microfoon eerst geactiveerd moest worden". Daarna draaide alles perfect. Mijn vrfaag is: hoe activeer je een microfoon ?

Ik denk dat er bedoeld is bij volumeregeling (start -> bureau-asseccoires -> entertainment) onder microfoon dempen uit te schakelen.

om de microfoon in te schakelen: start >> bureau accesoires >> entertainment >> volumeregeling >> kijk onder opties >> eigenschappen . Onder het kopje "de volgende volumeregelingen weergeven moet je microfoon aanvinken. Na OK verschijnt het volumecontrol panel, daarin staat standaard de microfoon gedempt. Demping uitschakelen en probleem is waarschijnlijk opgelost. Succes

Als je de AC97 audio controller opent, kun je een luidsprekertest doen. Staan daar ook alle overige instellingen goed? niets geblokkeerd?

In de AC 97 kan ik geen luidsprekertest ontdekken. Als ik echter in Cofiguratie/Spraak een hardware test doe dan krijg ik bij de microfoon geen uitslag maar de wizard zegt wel dat beide apparaten werken. Dat klopt voor mijn speakers maar niet voor de mike.

EUREKA ! Ik heb het probleem opgelost. Onder de volumereglaar van de mike zit een knop "geavanceerd". Hieronder kun je in de "overige instellingen" op 1 AGC en op 2 extra dcb aanvinken. Bij mij was de AGC (wat dat ook moge zijn) aangevinkt. Toen ik het vinkje weghaalde deed mijn mike het weer. Wie weet wat dat AGC betekend ??

Geplaatst door laddy
EUREKA ! Ik heb het probleem opgelost. Onder de volumereglaar van de mike zit een knop "geavanceerd". Hieronder kun je in de "overige instellingen" op 1 AGC en op 2 extra dcb aanvinken. Bij mij was de AGC (wat dat ook moge zijn) aangevinkt. Toen ik het vinkje weghaalde deed mijn mike het weer. Wie weet wat dat AGC betekend ??

AGC betekent: Automatic gain control
"A system to control the gain, or the increase in the amplitude of an electrical signal from the original input to the amplified output, automatically. AGC is commonly used in seismic processing to improve visibility of late-arriving events in which attenuation or wavefront divergence has caused amplitude decay. "

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan