Microfoon word niet gevonden in XP en ook niet in W7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zatopek

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2005
Hallo,

Ik heb een DUAL boot systeem XP/W7. Alles werkt naar behoren totdat ik vandaag dacht "even" een microfoon aan te sluiten. Voor de goede orde, de microfoon is goed, hij doet het op een andere computer. Ik wil hiermee skypen. Zowel in W7 als in XP ziet hij de microfoon niet :confused:. Van alles geprobeerd, de hele dag ermee bezig, ik kom er niet uit. Nu heb ik een handleiding van mijn moederbord gedownload, hierbij de bewuste pagina. Moet ik soms op het moederbord iets van een kabeltje aansluiten? Maar waar naartoe? Of een jumper plaatsen over de bewuste JAUD1 connector? Of is dat helemaal niet nodig? Ik heb ook al instellingen zitten wijzigen in het register wat ik ergens had gevonden maar ook géén resultaat. Als ook andere goed bedoelde adviezen. Mijn speakers doen het gewoon goed. Wie kan mij hier alsjeblieft verder mee helpen?

Hierbij de bewuste pagina van mijn motherboard Fujitsu Siemens MS-7350VP.

Groeten,
Johan

Bijlagen

bij geluidsopties > opnameapparaten kijken of je microfoon aanstaat (of zichtbaar is) het kan zijn dat hij op een andere ingesteld staat..
verder moet je geloof ik in skype ook instellen welke microfoon hij moet pakken.. kijk eens of dit werkt :)

bij geluidsopties > opnameapparaten kijken of je microfoon aanstaat (of zichtbaar is) het kan zijn dat hij op een andere ingesteld staat..
verder moet je geloof ik in skype ook instellen welke microfoon hij moet pakken.. kijk eens of dit werkt :)
Kerel, met alle respect....... denk je nou echt dat ik dit soort basic dingen niet zelf geprobeerd heb........

Je schrijft "geloof ik" . Wat heb ik hier nou aan?

Kerel, Je wil niet weten hoeveel dit soort basic dingen niet hebben geprobeerd.
Ze zijn er zelfs die de kabels niet hebben aangesloten van hun microfoon ingang op de moederbord. Tssss.
Je weet wel. die kabel die van de front panel komt en los in de kast ligt welke aan de JUAD1 moet. Ja echt.
Maar zeker weten doen we niet want we zijn daar niet.

Kerel, Je wil niet weten hoeveel dit soort basic dingen niet hebben geprobeerd.
Ze zijn er zelfs die de kabels niet hebben aangesloten van hun microfoon ingang op de moederbord. Tssss.
Je weet wel. die kabel die van de front panel komt en los in de kast ligt welke aan de JUAD1 moet. Ja echt.
Maar zeker weten doen we niet want we zijn daar niet.
Hahahaha, je neemt me in de mailing. Kan ik wel hebben hoor :D

Volgens mij heb ik een stukje software nodig van het motherboard die de aansluiting van de microfoon kan aansturen, toch? Wel vreemd dat mijn speakers het wel doen trouwens. Microfoon blijft grijs. Een microfoon met USB zal wel werken denk ik?

Nu nog even een serieuze reactie graag ;)

Hoi Zatopek. :)
Kijk hier: "Microfoon blijft grijs." hebben we wat aan.
Drivers van moederbord (geluidskaart gedeelte) en in XP en W7 wel geinstalleerd?
http://www.easydriverpro.com/lpd/drivers/drivers-nl.php
(Tis maar een vraag. Niet een twijfel aan jou intelligentie.)
Aangezien de speakers het wel doen neem ik aan dat de geluidkaart wel aanstaat in de bios.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan