microphoon vangt niet alles op

Status
Niet open voor verdere reacties.

bluemonika

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2008
hallo.

ik ben dol op zingen en nam soms weleens liedjes op waarin ik zong en draaide achtergrond muziek af op de computer. mijn microphoon nam alles perfect op via het programma creative playcenter dat een standaard programma was op mijn oude computer.

maar die ouwe computer heb ik niet meer. ik heb later een opname programma gedownload genaamd kristal en dat op mijn nieuwe computer gezet. ik gebruikte de microphoon die ik altijd gebruikte en...nu komt het probleem:

mijn stem neemt ie perfect op...maar de achtergrond muziekwat uit de speakers komt niet. ik heb zelfs de muziek zo hard aangezet dat ik mijn eigen stem nauwelijks kon horen maar toch hoor je mijn stem dan wel goed maar de achtergrond muziek maar heel zacht terwijl ik het op volle sterkte had gezet.

kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen? ik heb trowuens meerdere programma's gebruikt dan kristal die geluiden opnemen en allemaal hadden ze hetzelfde probleem

Ik denk dat de ingangs gevoeligheid van deze mic ingang minder is.
Heb je "Mic booster al geselecteerd?

Eventueel een klein 4 kanaals mengtafeltje gebruiken waar je je muziek op afspeelt en op meezingt.
Daarna kun je de uitgan daarvan naar een versterker sturen voor je eigen geluid en een signaal naar de pc voor een opname.

Met het progammaatje VirtualDJ. Kan je zowel de muziek op een headset afspelen en jij tegenlijkertijd zingen en opnemen. Dit is een simpele functie.
Ik weet niet of je dit zoekt of dat je het echt heel proffesioneel aan wilt pakken. Maar met dit progamma neemt hij dus apart het geluid op, dat hij zelf afspeelt.
Het opnemen van je stem gaat apart via de microfoon.
Zo hoeft het geluid helemaal niet hard te staan zodat je microfoon je stem en het geluid wilt opnemen.

Tenzij je natuurlijk zelf muziek maakt.

dankje voor de reacties.

paul-rt: wat is de mic booster? ik heb ook al vanalles geprobeerd in de microphoon instellingen maar krijg het niet aan de praat :(

superdupz: ik maak niet de muziek zelf dus dat scheelt. maar als ik wat via de headset wil opnemen of zo dat neemt hij gewoon nauwelijks op. ik word er gek van :( maar ik zal naar eht porgrammatje kijken

dankje voor de reacties.

paul-rt: wat is de mic booster? ik heb ook al vanalles geprobeerd in de microphoon instellingen maar krijg het niet aan de praat :(

superdupz: ik maak niet de muziek zelf dus dat scheelt. maar als ik wat via de headset wil opnemen of zo dat neemt hij gewoon nauwelijks op. ik word er gek van :( maar ik zal naar eht porgrammatje kijken

Als je muziek niet zelf maakt dan is VirtualDJ wel een progamma dat kan helpen. Je draait de muziek af via je headset of boxen!
Neemt op met je microfoon!

Dat voeg hij samen dus jij zingt gwn op wat je hoort, en als het opgenomen is speelt die alles af zowel je stem als de muziek!

*sorry voor de dubbelpost ging blijkbaar iets fout!*

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat voeg hij samen dus jij zingt gwn op wat je hoort, en als het opgenomen is speelt die alles af zowel je stem als de muziek!

*sorry voor de dubbelpost ging blijkbaar iets fout!*

maar is dat niet wat zinloos als mijn microphoon al van zijn eigen niks anders opneemt danmijn stem? ik gebruik namelijk al mijn boxen en microphoon tegenlijk om op te nemen en het werkt niet echt.

zo het misschien aan de geluids kaart kunnen liggen? bij andere microphoons doet mijn computer hetzelfde ook namelijk.

ik heb ook de microphoon booster bijgesteld maar dat haalde ook niets uit

maar is dat niet wat zinloos als mijn microphoon al van zijn eigen niks anders opneemt danmijn stem? ik gebruik namelijk al mijn boxen en microphoon tegenlijk om op te nemen en het werkt niet echt.

zo het misschien aan de geluids kaart kunnen liggen? bij andere microphoons doet mijn computer hetzelfde ook namelijk.

ik heb ook de microphoon booster bijgesteld maar dat haalde ook niets uit

Bij VirtualDJ hoeft je microfoon alleen de stem op te nemen het progamma neemt zelf al de muziek op of je hem nou hard of zacht hebt staan, snap je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan