Microsoft Acces 2013 relaties en primary keys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boomblad

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jan 2014
Beste,

Ik ben nieuw met Microsoft Acces en heb een opdracht gekregen om een database te maken over leveringen van boeren.
Zelf kom ik er niet echt goed uit wat ik nou moet doen.
Het ontwerp heb ik al gemaakt, ik weet alleen niet hoe je dit in Microsoft Acces verwerkt.

Keys.png

Dit is het ontwerp.
Mijn vraag is hoe je dit in Microsoft Acces kan verwerken en of iemand mij op weg kan helpen met het maken van het gehele database door een stappen plan te geven.

mvg

Laatst bewerkt:
Ik neem niet aan dat je in een fabriek werkt waar boeren van de lopende band af komen
... een database te maken over leveringen van boeren.
Maar grapjes terzijde: ik zie nog wel wat problemen in je structuur zitten. Ik noem maar wat punten:

1. de tabel [Leveringingsgegevens] heeft veel te veel velden als sleutel (ik neem aan dat de vette velden sleutelvelden zijn). Een sleutelveld LeveringID zou meer van toepassing zijn.
2. de relatie tussen [Melkrijder] en [Leveringingsgegevens] staat verkeerd om. Eén melkrijder kan uiteraard meerdere leveringen doen. Niet andersom.
3. Wat bedoel je met de tabel [Batches]? Sowieso staat de pijl verkeerd om.
4. [Lotnummers] hoort in [Klachten] maar met één veld gekoppeld te worden. Je hebt er nu 4, die allemaal weg moeten omdat je een nieuw sleutelveld (zie punt 1) moet toevoegen dat je gebruikt in de koppeling.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan