Microsoft ADO DB

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Boerkamp

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2010
Hoi,

Weet niet of de vraag op de juiste plaats staat maar weet niet goed waar te plaatsen.

Heb een nieuwe laptop met Win 7 Professional, heb een programma geinstalleerd maar krijg deze niet opgestart, de foutmelding is:

The following components are either not present in this machine or have a incorrect version number:

Microsoft ADO DB (Minimal required version: 2.1)

Ik heb bij Microsoft gezocht maar kan deze niet gevonden krijgen, iemand enig idee waar ik dit vandaan kan halen ?

Groet,
Mark

Is onderdeel van (o.a.) MDAC 2.8 SP1
Kijk of je die kunt installeren (ik vermoed van niet, omdat je het al op een andere manier op je pc hebt staan, bijv. via de installatie van .NET framework of Servicepacks van Windows of als onderdeel van Windows zelf).

Hierna (ook als het mislukt) de MDAC Component Checker installeren en laten draaien. Hopelijk geeft aan dat áls er problemen zijn hoe je die kunt (gaan) oplossen.

Tijs.

Hoi Tijs, bedankt voor je reactie.

MDAC 2.8 SP1 update werkt inderdaad niet, maar de component checker ook niet, krijg de melding dat deze niet supported is voor Windows Vista versie of latere OS versies.

Weet niet of je nog meer opties hebt ?

Groet,
Mark

Even een toevoeging: De component checker heet (bij mij) na installatie:
C:\Compchecker\CC.EXE

Ik heb de Repair optie gekozen, want blijkbaar had ik het al op mijn systeem staan ergens. Ikzelf heb XP met Servicepack 3.

EDIT: Ik zie dat die component checker bij jou niet installeert. Zoek eens de hele C: schijf af naar CC.EXE
(inclusief verborgen- en systeemmappen).
Wellicht vind je hem dan ergens terug.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,

De component checker is wel geinstalleerd meer helaas draait die niet onder Windows 7.

groet,
Mark

Rechtsklik eens op het programma, kies Eigenschappen, zet in tabblad Compatibiliteit het eens op "Windows XP" en kijk of je 'm daarna wel draaien kunt.

Verder heb ik geen tips. Wellicht de maker van de software die je origineel wilde gaan draaien (=die die foutmelding genereert) contacteren voor tips m.b.t. het oplossen van de vermelde fout.

Tijs.

Bedankt voor je hulp Tijs, kan CC nu wel draaien en geeft aan MDAC 2.8, maar zie geen foutmeldingen.

Denk dat er niets anders opzit als morgen contact opnemen met de leverancier.

Groet,
Mark

Zie bijlage: Ik heb een vergelijking laten doen op versie 2.8 SP1 on Windows XP SP2.

Klap alles open (zoals in de bijlage) en kijk bij de secties MISMATCH.

Zie dat ik beschik over versies van .dll etc. bestanden die (zelfs) hoger zijn dan vereist, dus dat is geen probleem. Zie ook dat ik geen problemen heb in het Registry detail gedeelte, en dat is vlgs. mij voor jou het meest relevant m.b.t. de foutmelding.

Geeft dat allemaal geen hint, dan zal er inderdaad niets anders opzitten dan de maker te contacteren. Ik verwacht dat die je wel tips en advies kan geven, per slot is het zijn software. :)

Tijs.

mdac_analysis.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan