Microsoft AntiSpyware blijft gratis voor legale Windows.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
WOC, de (betaalde) beveiligingsdienst van Microsoft neemt het stokje over.

De website Neowin.net is erachter gekomen dat Windows Anti-Spyware onderdeel wordt van de Microsoft beveiligingsdienst Windows One Care (WOC). Insiders binnen WOC hebben dit bevestigd in een chatsessie over de bètaversie van WOC.

Citaat van de chatsessie (zie afbeelding onderaan):
User: Will Anti-spyware survive as a separate app once Windows One Care (WOC) is released?
(Ms Expert Name): Your MS antispwyare beta has an expiration date, beyond which it will no longer be supported. WOC does have plans to integrate Antispyware in the future .

Dit betekent hoogstwaarschijnlijk dat het antispywareprogramma van Microsoft alleen in de bètafase gratis is en dat de eindversie geïntegreerd wordt in WOC.

WOC is een dienst van Microsoft waarmee u op een simpele en makkelijke manier uw computer kunt beveiligen. Doordat u op WOC een jaarabonnement moet nemen, betekent dit dus ook dat het gratis gebruik van Windows Anti-Spyware in de nabije toekomst ophoudt .

Afbeelding:
img.db

PCM.nl

Update-je:

Geplaatst door Pieter Arntz
Dit wordt in alle toonaarden (en tot op het hoogste niveua bij MS) ontkent:

http://blogs.technet.com/stevedod/archive/2005/08/11/409019.aspx

SteveDod is part of Microsoft's PSS Security team. He's also the AntiSpyware support lead and a frequent poster in the official AntiSpyware support newsgroups.

Grtz,

Pieter

Laatst bewerkt:
Jammer maar met AdAware en Search and Destroy kunnen we ons ook wel redden.
Wel moet ik zeggen dat Anti Spyware op meer lette dan alleen spyware.
Registreerde eens VNC bij mij. Vond ik wel handig :D

Mjamja.. Ik moet het allemaal nog zien.

Je hoort al maanden geruchten die telkens weer ontkent worden en nieuwe geruchten en en en....

Zou mij in ieder geval niet verbazen dat MS er een centje aan wil/gaat verdienen ;)

Het zag er ook wel errrrug goed uit voor een 'voorniksje' :D

Windows Genuine Advantage beslist.

Microsoft medewerker Steve Dodson heeft in zijn weblog laten weten dat Microsoft AntiSpyware gratis blijft voor legale Windows gebruikers. De opheldering van Dodson komt na een bericht waarin Microsoft zou laten weten dat de verwijdertool niet meer gratis wordt aangeboden. Dit is echter niet waar, en gelicenseerde Windows gebruikers die hun versie via het Windows Genuine Advantage progamma hebben laten controleren kunnen de AntiSpyware beta, en straks de volledige "standalone" versie, gewoon blijven downloaden. Voor de enterprise editie van Windows AntiSpyware moet wel betaald worden, hoewel Dodson niet weet hoeveel dit zal zijn.

Security.nl

Hmm.. Ik twijfelde nog of ik hem daarbij zou zetten. Dit is een soort 'officiele' melding.

Je mag hem anders wel samenvoegen als je wilt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan