Microsoft Authenticator app

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Ik snap er weer eens niks van. Nieuwe telefoon dus gezeik.

Account in Authenticator app is weg. Ik probeer het toe te voegen. Maar als ik dat doe dus mailadres en wachtwoord invoer vraagt hij om de authenticator code in te voeren in een (andere?) microsoft authenticator app. DIT IS de authenticator app..

Ik heb de app verwijderd en opnieuw geprobeerd, zelfde verhaal. Het lukt me dus niet om een account toe te voegen. Ik zie ook geen optie om account te verwijderen trouwens.

Ik heb ook geprobeerd herstellen via backup maar dan moet hij een code naar mailadres verzenden en ik ontvang NIKS. Oh...blijkbaar moet ik nog ergens op klikken, totaal niet duidelijk.

Waarna de melding volgt dat de backup niet is opgeslagen onder dat mailadres.

Een authenticatie-app werkt met tokens die gekoppeld zijn aan een code die gegeven wordt voor een bepaalde inlog. Heb je een nieuwe app, dan moet je die accounts (met de tokens op de achtergrond) dus opnieuw importeren.

Daarom als je een nieuwe telefoon hebt, altijd ervoor zorgen dat je de oude ook nog hebt om de accounts over te zetten. Heb je die niet meer, dan moet je altijd ervoor zorgen dat je herstelcodes klaar hebt liggen. heb je dat niet, dan wordt het steeds lastiger om je account terug te krijgen.

Je moet je oude telefoon verwijderen uit je microsoft account. Daarna de nieuwe toevoegen

Bij microsoft moet je dit per account doen.

Aanvulling. De Google authenticator heeft een export functie m.b.v. qr codes. Kun je inscannen met de nieuwe authenticator op je nieuwe telefoon en dan is alles in 1 keer over.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan