Microsoft dicht lek in programma PictureIt!...

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Microsoft dicht lek in programma PictureIt!
Update geschikt voor gebruikers van Windows 98 en ME

Microsoft heeft een beveiligingsupdate voor een aantal beeldbewerkingprogramma's ter download beschikbaar gesteld. Het gaat hierbij om de programma's Picture It!, Picture It! PrintStudio, Greetings, Foto Designer Pro en Foto Designer Pro Plus. De update is geschikt voor alle versie 7.0, 9 en 2002 van deze programma's die dan wel onder de bedrijfssystemen Windows 98 en ME moeten werken.

De update moet een lek dichten waardoor snoodaards middels een geprepareerde afbeelding hun eigen programma's kunnen uitvoeren op de computer van hun slachtoffer. Dit lek komt u bekend voor? Dat kan heel goed kloppen want in september 2004 kwam Microsoft al met een patch voor hetzelfde probleem. De 'september-patch' was bedoeld voor het bedrijfssysteem Windows XP.

Ook nu geeft Microsoft gebruikers van Windows XP nog steeds het advies om die 'september-patch' te installeren mochten ze dat nog niet hebben gedaan.

De nieuwe patch voor de beeldbewerkingprogramma's is beschikbaar in 3 versies: gdiplus_6.exe (versie 2002), gdiplus_7 (versie 7.0) en gdiplus_9.exe (versie 9). De download heeft een grootte van 890 Kb. Bron: breekpunt.nl

Update voor beeldbewerkingprogramma's onder Windows 98 en ME
Update 'september-patch' voor Windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan