Microsoft Exchange gedeelde postvakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleyvdlingen

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2011
Berichten
22
Hallo,

Ik ben sinds een tijdje overgestapt van Exchange 2010 naar Exchange 2013. Een hele verbetering, echter
is er een ding waar ik niet uit kom.

In Exchange 2010 konden personen die gemachtigde waren van een andere mailbox deze openen, en deze
kwam in de kolom links. Daar had je dan een overzicht van de verschillende postvak in mappen. Het lukt me
niet om op deze manier een extra postvak te openen binnen een persoonlijk account.

Dit lukt alleen via 'ander postvak openen' waarop er een tweede scherm openend. Maar dat is lang niet zo handig
als de functie uit Exchange 2010.

Zie ik iets over het hoofd, of is de functie op zich verdwenen?
 
Gewoon die mailboxen toevoegen via het Outlook profiel, dus niet meer via Auto Mapping wat je (blijkbaar) eerder gebruikte.
Account eigenschappen kiezen van je Exchange mail-account in Outlook, en in tabblad Geavanceerd die extra mailboxen toevoegen.
Mogelijk moet je dan wel Auto Mapping uitzetten voor die mailboxen (test het even; zet Auto Mapping alleen uit als het noodzakelijk blijkt):
In Exchange Powershell:
Add-MailboxPermission –Identity <mailbox> –User "<jouw gebruikersnaam (of mailbox)>" –AccessRights FullAccess –AutoMapping $false

Je probleem zal wel aan deze bug liggen die je overigens (als ik het artikel volg) met een update kunt oplossen zodat Auto Mapping blijkbaar wel weer (goed) werkt. Gaat overigens over Outlook 2007/2010/2013 in combinatie met Exchange Server 2013.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie Tijs. Hier heb ik ook zeker wat aan, maar niet wat ik bedoelde. Ik was ook niet zo duidelijk, het gaat over het verschil tussen de oude Exchange 2010 OWA en de nieuwe Exchange 2013 OWA.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan