Opgelost Microsoft forms resultaten plotten 1 rij/vraag

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

jowey

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2017
Berichten
98
Hallo,

titel is een beetje vaag.
Ik wil graag via microsoft forms een user vragen laten stellen en deze vragen opnemen in een excel bestand.
Probleem is dat er via branching van 2 tot 10 vragen gesteld kunnen worden via branching waarbij de 1e vraag een vaste kolom moeten worden. Nu plot forms alle vragen in 1 rij.
Doel -> iedere aanvullende vraag een nieuwe rij creeren waarbij kolom 1 altijd vraag 1 is en kolom 2 altijd de naam van degene die form heeft ingevuld.

Nu wil ik dit via power automate bewerkstelligen maar loop ik vast.
Dit zijn de stappen die ik doe (ik zal een excel toevoegen zoals forms de data plot waarin ik in sheet 2 laat zien wat het resultaat na power automate zo moeten zijn.

automated cloud flow
Stap 1: When a new response is submitted en juiste form selecteren
Stap 2: Get response details (wederom juiste form selecteren en reponse Id)
Stap 3: Apply to each en vervolgens zou ik dan add row to excel

Bij stap 3 loop ik echter vast. Via apply to each blijf ik foutmelding krijgen dat er geen dynamische data is.

Iemand hier die mij wegwijs kan maken?

Alvast bedankt.

Gr Jowey
 

Bijlagen

  • powerautomate.test - Copy.xlsx
    12,6 KB · Weergaven: 0
Ik ben iets verder gekomen. Het lukt mij nu iig om voor 1 vraag alles op de juiste plek te krijgen via het flowschema zoals op de afbeelding. Vraag blijft dus hoe ik van 1 microsoft form (met mogelijk meerdere vragen) ervoor kan zorgen dat ik voor iedere vraag een nieuwe rij creeer?
Ik dacht aan apply to each maar ik zie dan geen content die met de response details te maken heeft

flow.PNG
 
Weet niet of het een efficiente manier is maar heb een werkende oplossing kunnen implementeren door condition na elke vraag uit het form te gebruiken. Zie toegevoegd schema en dan gaat dan elke keer op dezelfde manier verder.

Gr Jowey
 

Bijlagen

  • flow.PNG
    flow.PNG
    42,8 KB · Weergaven: 1
Wat bracht je op het idee om je vraag uitgerekend in dít subforum te stellen? Ben je de weg naar het VBA forum kwijt? Of die naar het Excel forum?
 
Terug
Bovenaan Onderaan