microsoft IE 8 update lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter iapyx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

iapyx

Gebruiker
Lid geworden
6 feb 2008
Zoals de titel al aangeeft lukt het niet om in Microsoft IE 8 een update uit te voeren.

Ik krijg de melding dat een AxtiveX-onderdeel niet is geïnstalleerd en daartoe op de balk net onder de adresbalk moet klikken om het AxtiveX-onderdeel te installeren. Hier gaat het fout. Er verschijnt geen AxtiveX-melding direct onder de adresbalk.

Ik weet dat je dan handmatig dit kunt instellen bij 'extra - internetopties - beveiliging' en dan de diverse AxtiveX-instellingen kunt wijzigen.
Maar wat ik daar ook probeer, de update lukt daarna nog steeds niet en ook verschijnt er wederom geen AxtiveX-melding direct onder de adresbalk.

Hoe nu verder?

Hartelijk dank,
Jaap

Volgens mij komen de updates van IE8 automatisch binnen met windows update.

Dat zou mooi zijn. Maar dat weet ik niet. Hoe kan ik dat controleren?
Dan blijft het probleem dat ik niet de ActiveX kan uitvoeren.

Stel dat ik nu wil controleren of IE up-to-date is, dan moet ik toch voorbij de ActiveX-mededeling komen waarna een melding zou moeten verschijnen dat alles up-to-date is.

Als het goed is zit er nu een bijlage bij dit bericht, ter verduidelijking.
Zoals blijkt is er geen balk met ActiveX-mededeling onder de adresbalk, terwijl dit wel zou moeten volgens het bericht.

Bijlagen

• ActiveX.jpg
    ActiveX.jpg
    58,1 KB · Weergaven: 35
Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe je in XP ede geinstalleerde updates kunt zien.
Bij vista click je op update en dan kun je in het venster links kiezen voor geschiedenis van updates.
Misschien kan dat in XP ook. Overigens zou inderdaad de inforegel voor actieveX moeten verschijnen

Even een *bump* voor dit draadje.

De vraag is nog niet opgelost.
Wat ik nu wil proberen is om ActiveX te herinstalleren. Weet iemand hoe dat moet? Ik heb geen idee. ActiveX verschijnt niet in de lijst van geïnstalleerde software.

Hoi,
zet bij extra>internetopties>beveiliging de internetzone op standaardinstellingen en probeer het nog eens.

Hoi,
zet bij extra>internetopties>beveiliging de internetzone op standaardinstellingen en probeer het nog eens.

Hoi Mik Zjegger,

Ik heb gedaan wat je schrijft, maar het maakt geen verschil.
Er moet toch een manier zijn om ActiveX weer te activeren?

Heeft iemand nog andere suggesties?

Even een update voor dit draadje:

Inmiddels krijg ik een melding wanneer ik een windows update wil uitvoeren.
(de update lukt nog steeds niet)

Windows update kan het bestand (null) niet vinden.

Vervolgens ben ik op dit forum op zoek gegaan naar een oplossing, maar de oplossingen die geboden worden helpen vooralsnog niet. Ik heb inmiddels een hijackthis-scan uit laten voeren. Heeft het zin de log daarvan hier in dit draadje te plaatsen?

ps. Ik heb een externe virusscan uitgevoerd met als resultaat dat ik geen virus of trojan horse op mijn computer heb.

Laatst bewerkt:
Hoi,
je hebt toevallig niet SpywareBlaster op je pc staan? Met Active X Protection aangevinkt? Of andere beveiligingssoftware die dat verhindert?
Hijacklogjes worden op dit forum niet nagekeken.
Klik anders op de 1e link in m'n handtekening en laat die progjes eens draaien.
Je zou ook de standaardsettings van IE opnieuw kunnen instellen. Extra>intenetopties>beveiliging>alle zones op het standaardnivo instellen

Laatst bewerkt:
hoi MZ, ik heb geen SpywareBlaster op mijn PC staan.

Ik heb wel middels Malwarebytes 4 infecties gevonden (na ruim 8 uur scannen) en deze zijn verwijderd. Het probleem met de windows-update blijft echter:

'windows kan het bestand (null) niet vinden.

Mik Zjegger schreef: Je zou ook de standaardsettings van IE opnieuw kunnen instellen. Extra>intenetopties>beveiliging>alle zones op het standaardnivo instellen

Dit heb ik eerder gedaan en helaas zonder resultaat.

Zijn er nog andere opties? Een fix of moet ik iets herhaald uitvoeren?

Vannacht ga ik de scan met 'Malwarebytes' i.i.g. nogmaals uitvoeren.

iapyx

ps. ook SAS heb ik geïnstalleerd (vond niets)

Laatst bewerkt:
Als je op het help-teken in je browser klikt en kiest voor online-ondersteuning kom je dan wel op de Microsoft site?

Hi MZ,

Als je bedoelt >help en dan >online ondersteuning dan kom ik hier:
http://support.microsoft.com/?ln=nl

Daar zal ik sowieso even kijken of er meer over mijn probleem te lezen valt.

Wat ik ook nog kan proberen is IEFix uitvoeren. Maar daar wordt tijdens de uitvoering om de XP-cd gevraagd. Die is onvindbaar, maar ik krijg binnenkort een exemplaar te leen. Voor de goede orde: ik werk met legale software.

Ook heb ik inmiddels, omdat dit hier en daar geadviseerd wordt, IE8 gedeïnstalleerd. Ik probeer echt alles uit om tot een oplossing te komen.

update: Ik ben een heel klein stapje verder --> de melding "Windows update kan het bestand (null) niet vinden" verschijnt niet als ik via 'configuratiescherm een windowsupdate uitvoer.

Nu blijft het probleem dat ActiveX niet wil werken (en dus geen windows update mogelijk is). Dat zal ik nu verder onderzoeken via de suportsite van microsoft.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan