Microsoft mailt gebruikers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gezina

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Volgens mij kan deze laatste zin niet:
Microsoft heeft gebruikers onder andere ingelicht via mail.

Microsoft-patches blijken incompleet.
30 Mei 2003 - Twee patches die Microsoft eerder dit jaar op zijn site zette om softwareproblemen te verhelpen, blijken zelf een patch nodig te hebben, zo meldt InfoWorld. De correctiesoftware is op te halen van de officiële site van Microsoft. Het betreft patches voor de besturingssystemen Windows NT 4.0 en Windows XP platform. Microsoft heeft gebruikers onder andere ingelicht via mail. (WH)
Bron: http://www.hccnet.nl/404/index.cfm?...uws&id=8518,8516,8512,8511&type=kort&top=8518

Vooral gezien het recente virus W32.Sobig.B@mm die misbruikt maakt van de naam Microsoft zie:
498.jpg

http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=498

Ik heb ze net gemaild hoe dit nou zit, Microsoft doet zulks toch niet per email, ik vind het iig zeer verwarrend.
Iemand mail ontvangen van Microsoft?

Laatst bewerkt:
Volgens mij mailt M$ de gebruikers nooit, maar in dit onderwerp, en dan het antwoord van L.Slaats wordt verwezen naar ZD net.

Groeten Oossie

Dat weet ik Oosie, mij gaat het er om dat een redelijke bekende site als HCC meldt dat MS de gebruikers o.a. per mail informeert en dat klopt volgens mij niet en is in mijn optiek zeer verwarrend, ja zelfs gevaarlijk.

Ik vind wel dat je daar gelijk in hebt, maar bij mijn weten wordt dit soort dingen nooit door M$ gemaild, ik heb in ieder geval geen mailtje gehad :D
en ik geloof dat ik daar maar blij om moet zijn.

Groeten Oossie

Ossie, ik ook niet, Maar er zijn er wel een paar uit mijn mailbestand die wel dat soort mailtjes hebben ontvangen, en je zal maar goed gelovig zijn:D

ook op helpmij diverse topics hier over

Microsoft en Goedgelovig, past niet in een zin pasbeer, maar je hebt er geen lol aan als je zo`n mailtje krijgt

Groeten Oossie

Afijn, ik heb HCC gemaild en ff afwachten wat ze eventueel daarop te melden hebben.

Mail.

Tot heden nog geen mail gehad van Microsoft. Ben het wel eens met Gezina dat het allemaal een beetje verwarend wordt op deze manier.

De enige mail die van ik M$ ontvang is als ik weer eens een bestelling heb geplaatst. Voor update's heb ik ze nog nooit gezien hoor :).

"Beste Geeske,

Je hebt gelijk. Excuses voor de verwarring. Een aanvulling van de redactie is inmiddels geplaatst. Waarschijnlijk over twee uur op de site te zien.
Met vriendelijke groeten,
Walther Hermsen
Redactie HCCnet"

Dat vind ik heeeeel netjes! :thumb:

Net per email binnen.

Aanpassing mijnerzijds:

"Aanvulling redactie: Het bovenstaande bericht meldt dat Microsoft gebruikers inlicht via mail over patches en updates. Dit geldt alleen als de gebruikers zichzelf op een daarvoor speciale mailinglijst van Microsoft hebben gezet. Microsoft stuurt nooit mail naar mensen die zichzelf niet op deze lijst hebben gezet.
Daarbij komt dat een mail-bericht van Microsoft nooit een bijlage heeft, er staan alleen links naar de Microsoft support-pagina opgenomen. Berichten met een bijlage zijn niet van Microsoft zelf afkomstig, en herbergen potentieel een virus. Dit soort mails dient de gebruiker te verwijderen zonder ze te openen. (WH)"

http://www.hccnet.nl/404/index.cfm?...uws&id=8518,8516,8512,8511&type=kort&top=8518

De redactie heeft dus inmiddels het bericht gecorrigeerd.
:)

Laatst bewerkt:
Thnx Oossie...dat scheelt weer een aantal virusmeldingen zullen we maar denken! :D

Geplaatst door P@sbeer
microsoft mailt nooit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Even voor alle duidelijkheid: als je je hebt ingeschreven voor de newsletten van Microsoft (zoals ik), dan krijg je dus wel emails van Microsoft.

Ze zijn herkendbaar hieraan:

Het email adres vanwaar ze komen is dit:

3_48520_62259666-AE7B-4745-BA00-7952787E1894_NL@Newsletters.Microsoft.com

Als onderwerp staat bijvoorbeeld dit:

Microsoft Security Bulletin MS03-019: Flaw in ISAPI Extension for Windows Media Services Could Cause Code Execution (817772)

Aanpassing mijnerzijds:

"Aanvulling redactie: Het bovenstaande bericht meldt dat Microsoft gebruikers inlicht via mail over patches en updates. Dit geldt alleen als de gebruikers zichzelf op een daarvoor speciale mailinglijst van Microsoft hebben gezet. Microsoft stuurt nooit mail naar mensen die zichzelf niet op deze lijst hebben gezet.
Daarbij komt dat een mail-bericht van Microsoft nooit een bijlage heeft, er staan alleen links naar de Microsoft support-pagina opgenomen. Berichten met een bijlage zijn niet van Microsoft zelf afkomstig, en herbergen potentieel een virus. Dit soort mails dient de gebruiker te verwijderen zonder ze te openen. (WH)"

http://www.hccnet.nl/404/index.cfm?...uws&id=8518,8516,8512,8511&type=kort&top=8518

De redactie heeft dus inmiddels het bericht gecorrigeerd.
:) [/B]

als je je niet hebt aangemeld, krijg je dus niets van microsoft

Groeten Oossie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan