Microsoft Management Console veroorzaakt vastlopers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Een tijdje geleden had ik een probleem met het defragmenteren (en het defragmenteerprogramma Diskeeper) en de Schijfcontrole.
Zodra ik bijvoorbeeld de Schijfcontrole startte sloeg deze aan het einde (als hij de gegevens wil laten zien van de controle) vast, CTRL+ALT+DEL geeft een blauw scherm met uiteindelijk het gevolg dat de PC opnieuw opgestart moet worden, hetzelfde gebeurd bij Defragmentatie en bij Diskeeper.
Het probleem heb ik uiteindelijk op kunnen lossen door een back-up van WinRescue er op te plaatsen, alles deed het weer maar bij zodra ik nu Diskeeper wilde opstarten verscheen de volgende melding:

MMC Cannot create a Node Manager, Make sure the file mmcndmgr.dll is registered

Ik ben gaan puzzelen en kwam tot de conclusie dat als je bij "Uitvoeren" regsvr32 mmcndmgr.dll intikte dan alles het weer doet, en inderdaad: Diskeeper deed het weer, althans hij startte weer op waar voorheen meteen de foutmelding kwam.
Toen ging ik defragmenteren met Diskeeper en sloeg mijn hart weer een keer over: opnieuw liep de PC vast, en ook bij de Schijfcontrole, dat is zeer vreemd want gisteravond had ik nog een Schijfcontrole uitgevoerd (voordat ik regsvr32 mmcndmgr.dll via Uitvoeren had gemaakt) en toen deed alles het nog, ik heb sindsdien niets gedaan en alleen dus ervoor gezorgd dat Diskeeper het weer doet door regsvr32 mmcndmgr.dll bij Uitvoeren in te tikken en uit te laten voeren.
Nu lopen de defragmentatieprogramma's en Schijfcontrole dus weer vast en voor de rest (win 98) doet alles het nog.
Het probleem moet dus puur bij Windows Management Console liggen, dat kan haast niet anders.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand is of nog beter: de oplossing voor de vage en vooral irriante probleem?

Probeer defrag en schijfcontrole uittevoeren in de veilige modus, dit kan helpen.

jean

Dan weet ik het jammer genoeg niet.
Laat iets weten als je een oplossing hebt.

Veel succes

Jean

Nog even 2 vragen:

-moet het bestand mmcndmgr.dll in de map System (Windows) staan of in System32?
Bij mij staat het bestand namelijk in System, ik weet niet of het er iets mee te maken heeft?

-Kan het zijn dat het bestand mmcndmgr.dll corrupt is? Hoe kun je dat zien en waar haal je dan een 'goede versie' vandaan? (het programma MMC werkt gewoon wel)

IK heb inmiddels een ander .dll file (van een andere PC) in mijn PC gezet en het oude dus overgeschreven en het probleem is nu wat vager geworden:

-Bij schijfcontrole is de Standaard test OK, die draait voor 100% en hij vind geen beschadigingen. Dit is dus nu opeens WEL opgelost...

-Bij Schijfcontrole loopt hij vast bij de Uitgebreide Test maar nu bij het clustergebied bij ongeveer 4100 terwijl hij normaal (bij het probleem eerder) nog geen eens kon beginnen aan het clsutergebied; dan was hij al
vastgeslagen. Nu loop ie dus ook vast maar nu verder.
-Hetzelfde bij de Defragmentatie, normaal liep hij al vast bij 10% nu loopt hij pas vast bij 84%.

Iemand nog een idee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan